سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فریب شیطان زینت می دهد و به طمع می اندازد . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ بر و بچه های پیروان ولایت


سخنرانی برادر صفری در جلسه طرح پیروان ولایت 

 25/4/85 مصادف با شام ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

 

 

رای اکثریت ملاک مشروعیت نیست

در جلسه این هفته طرح پیروان ولایت برادر محمد صفری به چند سئوال اعضاء پاسخ دادند . اولین سئوال به این شکل مطرح شد : در نظام اسلامی اگر رای مردم مغایر با دین باشد آیا تعارض بین دین و جمهوری پدید می آید ؟

برادر صفری پاسخ این سئوال را اینگونه بیان کردند :

همانطور که در جلسات گذشته گفته شد در بحث نظام اسلامی یک مشروعیت داریم ‏ یک مقبولیت .  انتخاب ولایت فقیه در قانون اساسی یک مقوله دو مرحله ای است . مرحله اول انتخاب خبرگان توسط مردم و مرحله دوم انتخاب رهبر توسط خبرگان است . در واقع مردم به طور غیر مستقیم رهبر را انتخاب می کنند و این دموکراسی است . اما این مسئله که در نظام های دموکراتیک جا افتاده که همیشه رای اکثریت ملاک می باشد ، یک اشتباه بزرگ است . شاید همه انسانها در یک زمان بگویند خورشید دور زمین می چرخد ؟ اما آیا این درست است ؟  در نتیجه اکثریت ملاک نمی باشند . حتی شما نگاه کنید در قرآن ‏، اکثریت را به چه صورت معرفی می کند : اکثرهم لایعقلون ، اکثرهم لایعلمون و …  اما امروزه اکثریت در بسیاری از جوامع ملاک شده و این ملاک مشروعیت نظام اسلامی نیست . در جریان صلح امام حسن (ع) با معاویه همین قضیه عینا رخ داد . مردم به معاویه روی آوردند . در این حالت  امام حسن (ع) مقبولیت نداشت نه اینکه ایشان مشروعیت نداشته باشند . در آن سو نیز با گرایش مردم به معاویه برای او مشروعیتی ایجاد نشد . پس مردم تعیین کننده مشروعیت نظام اسلامی نیستند . این بحث اجماع هم در زمان انتخاب ابوبکر برای خلافت بوجود آمد . و مسئله ای که در حال حاضر سنی ها خیلی روی آن پافشاری می کنند این است که بعد از رحلت رسول خدا مردم به سمت ابوبکر رفتند نه علی (ع) . بله این حرف درست است اما اکثریت ملاک نیستند بلکه اسلام و پیامبر اسلام ملاک هستند .

در نتیجه نظام جمهوری اسلامی مشروعیت دارد نه به رای مردم . ولی در مسئله اجرا به مقبولیت مردم نیاز دارد . این جمله ی معروف امام خمینی (ره) هم که شما می بینید در زمان انتخابات زیاد به کار می برند که میزان رای ملت است ، درست است  ولی متاسفانه هیچگاه ادامه جمله را نمی گویند که امام راحل فرمودند : میزان رای ملت است و رای ملت اسلام است .

 

غرب در سراشیبی سقوط

ایشان در ادامه در مقایسه جامعه غربی و جامعه اسلامی گفتند :

ملاک در غرب سرمایه است و انسانها کاملا در این قضیه حل شده اند . شما اگر کتاب جامعه شناسی غرب را مطالعه کنید می بینید که خودشان به این مسئله اذعان می کنند . شما نگاه کنید شخصیت زن را برای تبلیغ اجناس مصرفی خود به پایین ترین سطح تنزل داده اند . اما می بینیم اسلام چقدر برای زن شان و منزلت قائل است . حالا بعضی ها اینجا می نشینند و برای غرب به به ، چه چه می کنند . مصداق ضرب المثل صدای دهل از دور خوش است ؛ شده . یک روزنامه معروف در لندن یک آماری داده که واقعا تکان دهنده است . اینها رفتند در 5 کشور صنعتی اروپا تحقیق کردند و متوجه شدند که 33% از بچه هایی که در این کشورها به دنیا می آیند نامشروع هستند . یعنی از هر 3 بچه ، یکی نامشروع است و آینده مشخصی ندارد . واقعا امروز غرب خودش را به پوسته ای نگه داشته است . یک روز حضرت امام راحل (ره) نامه فرستادند به گورباچف و از فروپاشی نظام کمونیسم خبر داد . این مسئله اتفاق افتاد و در سال 70 شوروی به عنوان سردمدار کمونیسم به 20 کشور تقسیم شد . وضعیت امروز سوسیالیسم غرب به همین شکل است و در لبه پرتگاه قرار دارد . اما متاسفانه جوانان ما قدر اسلامی را که دارند نمی دانند . ما الان یک سوزن برداشتیم و می خواهیم کوه استواری که بر آن ایستاده ایم را خراب کنیم .

 

تقلید از مرجع کورکورانه نیست

ایشان سپس در پاسخ به سئوالی در رابطه با حد استفاده از عقل در پیروی از مرجع تقلید اینگونه پاسخ دادند :

اسلام در اصول دین یه هیچ عنوان اجازه تقلید نمی دهد . ولی در فروع دین باید مرجع اعلم را انتخاب کنیم و از او تقلید کنیم . چون در حال حاضر نبی وجود ندارد و امام معصوم هم در غیبت به سر می برد . پس باید در مسائل دینی به متخصص آن که مرجع واجدالشرایط است مراجعه کنیم . همانطور که وقتی مریض می شویم سراغ متخصص آن که دکتر است می رویم . پس این تقلید کورکورانه نیست ‏بلکه عقل نیز اینچنین حکم می کند .

 

عدم اتحاد مسلمانان ‏و استفاده دشمنان

برادر صفری در قسمتی از صحبتهایشان به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین اشاره کرد و علت عمده آن را عدم اتحاد مسلمانان جهان دانست و افزود : در حال حاضر 47 کشور اسلامی در جهان وجود دارد ولی فقط 3 کشور ایران ‏، سوریه و قطر این جنایات را محکوم کرده اند . متاسفانه حتی در تعدادی از کشورهای اسلامی مثل عربستان کالاهای اسرائیلی به وفور و با قیمت ارزان عرضه می شود . از سوی دیگر پادشاه اردن با اولمرت نخست وزیر اسرائیل دیدار می کند و علنا رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسد . چندی پیش پاکستان هم اعلام کرد که با اسرائیل رابطه برقرار کرده است . پس ببینید در بین جوامع اسلامی اتحاد بر علیه دشمنان وجود ندارد .

ایشان وظیفه حال حاضر نوجوانان و جوانان شیعه در قبال جنایات اسرئیل را آگاهی و مطالعه بر روی مسائل روز دانست و اضافه کرد : امروز دشمن بیشترین استفاده را از مسلمانان ناآگاه می برد .

 



واحد ترویج پیروان ولایت ::: چهارشنبه 85/4/28::: ساعت 11:45 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 14
کل بازدید :93906
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : واحد ترویج پیروان ولایت[144]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول کانون (@)[14]

اکبر محرابی[4]
مرتضی ذادق آبادی[10]
مجتبی سخایی[30]
پیمان صفری[0]
امیر حسین حیات[0]
هادی جاموسی[21]
میثم سرو حسینی[34]
سعید احدزاده[0]
معاونت طرح (@)[6]

مصطفی خسرو ابادی[22]
مجید عزیزی نژا[0]
وحید مظاهری[2]
سعید پورذکریا[16]
بابک احمدی[0]
احسان ثبوتی[2]

 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<