سفارش تبلیغ
صبا ویژن
« أَوْ لَـمَسْتُمُ النِّسَآءَ ؛ یا زنان را لمس کردید»پرسیدم . فرمود : «مقصود، همبستر شدن است ؛ لیکن خداوند، عفیف است و عفّت را دوست دارد . لذا آن گونه که شما نام می برید، نام نبرده است» . [حلبی - از امام صادق علیه السلام درباره [مقصود] سخن خداوندـ عزّوجلّ ـ]

وبلاگ بر و بچه های پیروان ولایت


 

سخنرانی برادر صفری در جلسه طرح پیروان ولایت – 1/5/85

موضوع سخنرانی : مقدمات بحث یقین در امام شناسی

 

الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیه السلام)

چند روز دیگر وارد ماه پرفیض رجب می شویم . به تعبیر حضرت رسول (ص) در روز قیامت یک عده را صدا می زنند با ندای این الرجبیون … ان شاءالله از دو ماه رجب و شعبان بخوبی بهره برداری کنیم و آماده ورود به ماه مبارک رمضان شویم .

در مقدمه بحث امام شناسی ‏، ابتدا حدیثی از حضرت امام رضا (علیه السلام) بیان می کنیم . از ایشان نقل شده که فرمودند :

الایمان فوق الاسلام بدرجة و التقوا فوق الایمان بدرجة و الیقین فوق التقوی بدرجة و ما اوتی باحده شیئا احب الی الله من الیقین شیئا

ایمان فوق اسلام است و تقوا فوق ایمان است و یقین از تقوی برتر است و بهترین چیزی که خدا اگر بخواهد به بنده اش بدهد و کم هم پیش می آید یقین است .

اما اولین مرحله برای رسیدن به یقین اسلام است . اسلام هم شامل واجبات و محرمات می شود که همان فروع دین است . ورود به اینها یعنی مودب شدن در یک سری آداب . والا خدا هیچ نیازی مثلا به نماز ما ندارد . خواه همه ما کافر شویم خواه مومن . هیچ ضرر و سودی به خدا وارد نمی شود . این مسئله برای پیغمبر اسلام هم مصداق پیدا می کند . هنگامی که پیامبر برای هدایت امت به قولی خیلی حرص می خوردند ، از جانب پرودگار آیه نازل شد که : ( فمن آمن فلنفسی و من ذل لنفسی ) هر کس ایمان آورد سودش برای خودش است و هرکس گمراه شود هم به خودش ضرر وارد می شود . وظیفه پیامبر فقط هدایت و راهنمایی است . پایین تر بیاییم به خودمان می رسیم . ما هم مکلف به انجام وظیفه هستیم و نتیجه با خداست . البته عمل به وظیفه خیلی مهم است . وظایف ما هم همان ادای واجبات و دوری از محرمات است . اولین قسمت اسلام این است که ما باید تسلیم به آنچه خدا امر نموده ، شویم اما نتیجه دیگر بر عهده ما نیست .

انجام وظیفه هم باید طوری باشد که ما دستورات اسلام را آگاهانه ، به طور واقعی و با عشق انجام دهیم. نمونه واضحش همین نماز است . یک عالمی نقل می کرد که رسیدم خدمت آقا میرزا جواد ملکی تبریزی ‏‌که استاد اخلاق امام راحل (ره) بودند و در عرفان به مقامات بالایی رسیدند . دیدم به شدت در حال گریه کردن هستند . پرسیدم آقا ، چرا گریه می کنید ؟ فرمودند : ناراحتم … اگر ما مردیم و به بهشت رفتیم ، آیا در بهشت هم این نماز هست ؟ یعنی آنجا ما می توانیم نماز بخوانیم ؟ لذت این نماز را آنجا هم به ما می دهند ؟ … الله اکبر . چقدر ایشان از نماز لذت می بردند . آیا حالا اگر کسی این لذت را از نماز خواندن پیدا کند دیگر سمت گناه کردن می رود ؟

آیت الله بهجت در یک جلسه ای فرمودند که  حضرت علی اکبر (ع) در سن 27 سالگی و حضرت عباس(ع) در سن 30 سالگی یعنی چند سال قبل از شهادتشان ‏ ‏، این دو بزرگوار به مقام عصمت رسیده بودند . البته نه به این خاطر که امامزاده بودند ، نه . اگر اینطور باشد جعفر کذاب هم پسر امام بود . عصمت این بزرگواران به خاطر این بود که روی خودشان کار کرده بودند .

بیابیم در زمان خودمان . این شهدای عزیزمان اکثر قریب به اتفاقشان در سنین نوجوانی و جوانی به فیض عظیم شهادت رسیدند . و این هم عرض کنم که شهادت عالمی دارد برای خودش . اول باید احادیث مربوط به شهادت را بخوانیم تا متوجه شویم وقتی کسی شهید می شود به چه مقامی می رسد .

از آنطرف هم باید توجه داشته باشیم من و شمایی که در این جلسات شرکت می کنیم و سالها پای این منبرها زیر پرچم امام حسین (ع) نشسته ایم ، اگر دچار اشتباه شویم و زمین بخوریم ، به مراتب شدیدتر از بقیه خواهد بود . این شعر که قدیمی ها زیاد می خوانند :

نردبان این جهان ما و منی ست                          عاقبت این نردبان افتادنی ست

لاجرم آن کس که بالاتر نشست                          استخوانش سخت تر خواههد شکست

یه چه علت ؟ چون اولا سنگینی مطالبی که ما بلدیم و از این منبرها یاد گرفتیم و ثانیا سنگینی گناه هم اگر خدای نکرده دچار باشیم ‏، باعث می شه که اگر ما عمل نکنیم به مراتب عذاب و سختی مان بیشتر باشد . چون ما می دانیم و عمل نمی کنیم و فرق داریم با کسی که نمی داند و عمل نمی کند . باور کنید سالها انسان رو به خاطر یک گناه کوچگ که امروز برای خیلی ها عادت شده ، توی یک معرکه نگه می‌دارند.

·        حدیث هفته :

غیبت کردن ‏بدتر از زنای با محرم در کنار خانه خداست .   پیامبر اعظم (ص) 

·        در اهمیت نماز اول وقت :

آیت الله بهجت (دام ظله العالی) : اگر می خواهید در دنیا و آخرت به جایی برسید ... نماز اول وقت ، ‏‌نماز اول وقت ‏ ، نماز اول وقت



واحد ترویج پیروان ولایت ::: سه شنبه 85/5/3::: ساعت 2:45 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 28
کل بازدید :94170
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : واحد ترویج پیروان ولایت[144]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول کانون (@)[14]

اکبر محرابی[4]
مرتضی ذادق آبادی[10]
مجتبی سخایی[30]
پیمان صفری[0]
امیر حسین حیات[0]
هادی جاموسی[21]
میثم سرو حسینی[34]
سعید احدزاده[0]
معاونت طرح (@)[6]

مصطفی خسرو ابادی[22]
مجید عزیزی نژا[0]
وحید مظاهری[2]
سعید پورذکریا[16]
بابک احمدی[0]
احسان ثبوتی[2]

 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<