سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زن همه‏اش بدى است و بدتر چیز او اینکه از او چاره نیست . [نهج البلاغه]

وبلاگ بر و بچه های پیروان ولایت


پرسش و پاسخ جلسه طرح پیروان ولایت 8/5/85

سخنران : برادر صفری

 

برادر محمد صفری در جلسه این هفته طرح پیروان ولایت به چند سئوال اعضا پاسخ داد . پرسش و پاسخ جلسه این هفته بدین ترتیب بود :

 

چرا علما و مراجع شیعیان برای کمک به شیعیان لبنان اقدام عملی نمی کنند  و نهایت کار دادن یک پیام و محکوم کردن است ؟

اولا ما نمی توانیم در کار مراجع دخالت کنیم که فلان جا اقدام کنید یا فلان موقع پیام دهید . ثانیا چند تن از مراجع اصطلاحا بلندگوی مراجع دیگر هستند . اینطور نیست که اگر مرجعی پیام نداده نسبت به این مسئله بی اعتنا باشد . مثلا وقتی جامعه مدرسین پیام می دهد به نمایندگی از 50 مدرس و عالم حوزه علمیه است . ضمنا این را هم عرض کنم که بحث فلسطین و لبنان فقط بحث شیعه نیست و بحث کل اسلام است .

 

چرا ایت الله بهجت که از مراجع بزرک شیعیان هستند در موضوعات سیاسی وارد نمی شوند ؟

این مطلب درست نیست . اکر کسی کمترین اطلاعی از زندکی ایت الله بهجت داشته باشد , مطمئنا می داند که ایشان در هفته با چند تن از وزرا , استانداران و مسئولان دیدار می کنند . حتی مقام معظم رهبری تا بحال 7.8 به منزل ایشان رفته اند . و اینطور نیست که ایشان در مسائل سیاسی وارد نشوند .

 

هدف از أفرینش فرشتگان چیست ؟

امیرالمومنین (علیه السلام) می فرمایند : خداوند طوایف خلق را به سه صورت افرید . 1- اجنه و انسانها 2- حیوانات 3- فرشتگان .

در ملائکه عقل قرار داد بدون شهوت . در حیوانات شهوت قرار داد بدون عقل و در انسانها هم عقل قرار داد و هم شهوت . حال , انسانی که شهوتش بر عقلش غلبه کند از حیوانات هم کمتر است و کسی که عقلش بر شهوتش غلبه کند از ملائکه هم بالاتر است .

خلقت ملائکه در اصل بعلت روح تجرد و تسبیح و تقدیسی است که بک قسمت ان نشاندهنده عبادت خدا به طور کامل و عقلانیست . که راهنمای انسان باشد تا راه را راحتتر پیدا کند . البته مرتبه اصلی ملائکه همان عبادت و معرفه الله است .

 

ایا دیدن تصاویر زنان در اینترنت که نگاه انسان به أنها می خورد گناه دارد یا خیر ؟

دیدن بدن زنان اهل کتاب (مسیحی , یهودی و ...) اگر پوشش را در حد عرف خودشان رعایت کرده باشند ایرادی ندارد . ولی بیشتر از ان حرام است , مخصوصا اگر با شهوت و ریبه باشد .

 

چند راه عملی برای دوری از گناه معرفی کنید ؟

1-      نماز اول وقت 2- زیارت عاشورا

البته انسان در صورت توان باید محیط اطراف خود را نیز تصحیح کند . یعنی شرایط گناه را از اطراف خود دور کند .

ضمنا ورزش کردن هم راهکار خوبی است . خاطره ای از شهید عباس بابایی در این زمینه برایتان تعریف کنم . ایشان دوره خلبانی پیشرفته خود را در امریکا طی کردند . یکی از دوستان ایشان تعریف می کند که در أنجا خوابگاه ما سالن بزرگی بود . که در نصف ان مرد ها و در نصف دیگر خانم ها می خوابیدند . و زنان آنجا هم وضعیت پوشش مناسبی نداشتند . شب هنگام خواب که می شد شهید بابایی به محوطه فرودگاه می رفتند که واقعا محوطه بزرگی هم بود و 8- 9 دور انجا می دویدند . وقتی به خوابگاه می امدند از فرط خستکی سریع خوابشان می برد . من یک روز از ایشان سئوال کردم : چرا شبها می دوید ؟ جواب دادند : من متوجه شدم بهترین راه در اینجا برای دوری از گناه خسته کردن خودم است . در نتیجه می دوم . هم  ورزش کردم , هم خسته می شوم و دیکر ذهنم به دنبال گناه نمی رود .

 

در پایان سخنرانی اقای صفری دو نفر از اعضاء طرح به مناظره با یکدیکر پرداختند که موضوع أن سخنرانی جلسه گذشته بود .



واحد ترویج پیروان ولایت ::: سه شنبه 85/5/10::: ساعت 10:26 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 14
کل بازدید :93891
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : واحد ترویج پیروان ولایت[144]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول کانون (@)[14]

اکبر محرابی[4]
مرتضی ذادق آبادی[10]
مجتبی سخایی[30]
پیمان صفری[0]
امیر حسین حیات[0]
هادی جاموسی[21]
میثم سرو حسینی[34]
سعید احدزاده[0]
معاونت طرح (@)[6]

مصطفی خسرو ابادی[22]
مجید عزیزی نژا[0]
وحید مظاهری[2]
سعید پورذکریا[16]
بابک احمدی[0]
احسان ثبوتی[2]

 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<