سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی، یکی از دو [نوع] خویشاوندی است[ : خویشاوندی سببی و نَسَبی] . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ بر و بچه های پیروان ولایت


"محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی اعلام ‌کرد ایران به کشورهای هسته‌ای جهان پیوست. دکتر محمود احمدی نژاد سه‌شنبه شب در جمع مقامات لشگری، کشوری در در تالار کتابخانه مرکزی استان قدس رضوی در مشهد افزود: دسترسی به چرخه تولید سوخت هسته‌ای مطالبه همه ملت ایران است و مردم ما بارها در تجمعات خود در شهرها و روستاها و در تمام نقاط دنیا بر دسترسی به آن تاکید کرده‌اند. وی ادامه داد: اینک در محضر امام رضا(ع) و در این فرصت تاریخی اعلام می‌کنم با مجاهدت دانشمندان و جوانان مومن و هوشمند ایران اورانیوم با غنای مورد نیاز به حد استفاده در روز ‪ ۲۰‬فروردین ماه سال جاری به دست جوانان ایران اسلامی تولید شد. 

 



مجتبی سخایی ::: چهارشنبه 85/1/23::: ساعت 10:56 عصر


لو یعلم الناس ما فی فضل معرفه الله ما مدوااعینهم الی ما متع به الا عداء من زهره الحیاه الدنیا ونعیمها وکانت دنیاهم اقل عندهم مما ئطونه بارجلهم

اگر مردم می دانستند که شناخت خدا چقدر با ارزش است به شکوفه های رنگین دنیا چشم نمی دوختند ودنیا نزد انان بی ارزش تر از خاک بود 

 

      

انقدر گرم است بازار مکافات عمل

دیده گر بینا بود هر روز محشر است

صلوات



واحد ترویج پیروان ولایت ::: سه شنبه 85/1/22::: ساعت 3:51 عصر


اسحاق بن عمار نقل می کند که حضرت امام صادق (ع)به من فرمودند: ای اسحاق از خدا بترس (مثل اینکه او را می بینی) پس اگر گمان میکنی که خداوند ترا می بیند بعد مرتکب معصیت و نافرمانی شوی پس خدا را کمترین ناظرونگاه کننده قرارداده ای.                         

صاحب کتاب مرآت العقول درشرح قول حضرت مثل اینکه تو او رامی بینی می گوید:معنایش این است که وقتی انسان هنوز به مرتبه و درجه انبیا‏ءواولیاءالهی وهمچنین از اهل بصیرت ورؤیت قلبیه نشده باشد وبه این مقام نرسیده باشد مثل این است که می بیند واین مقام ورتبه درجه عین الیقین است.

واینکه حضرت فرمودند:تو او نمی بینی او ترا می بیند به این دلیل است که حضرت حق دائما مراقب بندگانش است.

والسلام



میثم سرو حسینی ::: چهارشنبه 85/1/16::: ساعت 10:47 عصر


اولا:روایت معتبر اسلامی تصریح دارند که بر طبق مشیت الهی امامان معصوم (ع)دوازده تن بیشتر نخواهند بود که همگی انها از خا ندان پیامبر رحمت(ص) می باشند وآخرین آنها وجود نازنین امام مهدی(عج) است. ثانیا:طبق روایات معتبر سنت الهی چنین است که زمین را از حجت خود خالی نگذارد و اگر حجتهای الهی یعنی پیشوایان معصوم بر روی زمین نبودند جهان وجهانیان نابود می گشتند. ثالثا:می دانیم که امام یازدهم حضرت عسکری(ع) در سال 260هجری قمری در شهر سا مرا بدرود حیات گفته و به شهادت رسیدند.

با توجه به این سه امر مسلم نتیجه می گیریم که اگر امام زمان (عج) تا کنون متولد نشده بود لازم میاید از سال 260تا کنون که حدود1145سال می شود جهان و اهل ان بدون حجت الهی بوده باشند و این امر با انچه در ابتدای سخن گفتیم  منافات دارد.



میثم سرو حسینی ::: سه شنبه 85/1/15::: ساعت 9:20 عصر


نام لقب ها و کینه های حضرت کدام اند؟نام اصلی حضرت (محمد ) است . نامی که پیغمبر اکرم (ص) برای او گذارده و فرموده :اسم او اسم من است .

1_مهدی :مشهور ترین لقب حضرت است . مهدی به اسم مصدر هدایت است به معنی کسی که به وسیله خدا هدایت شده باشد.

2_قائم:یعنی قیم کننده به حق . رسول خدا (ص) می فرماید: از این جهت قائم را قائم نامیدند که پس از فراموش شدن نامش قیام کند.

3_بقیة الله :روایت شده که چون آن حضرت خروج کند پشت به کعبه می کند و سیصد و سیزده مرد به دور او جمع می شوند.

4_منتظر: از امام جواد پرسیدند:چرا وی را (منتظر) می نامند؟ فرمود:زیرا وی برای مدت طولانی غیبت می نمایدو علاقمندان منتظر  ظهورش خواهند بود.



میثم سرو حسینی ::: شنبه 85/1/12::: ساعت 9:21 عصر




مجتبی سخایی ::: پنج شنبه 85/1/10::: ساعت 10:8 عصر


حمایت از بیانیه شورای امنیت درباره ایران در برلین

پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان، در پی مذاکرات خود در برلین از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی حمایت کردند.


مجتبی سخایی ::: پنج شنبه 85/1/10::: ساعت 10:7 عصر


السلام علیک یا ابا عبدالله

کشتی دل شیعه شکسته ست بیا     در ساحل غم به خون نشسته ست بیا

در بیت خدا پای عدو باز شده      دستان علی (ع) هنوز بسته ست بیا

فلسفه عزادارى بر امامان چیست؟
عاشق اگر عاشق باشد، خود مى‏گرید پس چرا با برانگیختن احساساتش اشکش را در بیاوریم و آیا این اشک‏ها نقش تربیتى دارد؟
مساله گریه و عزادارى بر حضرت سید الشهدا علیه السلام از افضل قربات است و فلسفه‏هاى سازنده و تربیتى متعددى دارد از جمله زنده داشتن یاد و تاریخ پرشکوه نهضت‏حسینى. 
الهام روح انقلاب، آزادگى، شهادت‏طلبى، ایثار و حقیقت‏جویى. 
پیوند عمیق عاطفى بین امت و الگوهاى راستین. 
اقامه مجالس دینى در سطح وسیع و آشنا شدن توده‏ها با معارف دینى. 
پالایش روح و تزکیه نفس. 
اعلام وفادارى نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم و ... اما اینکه اشک و گریه خود به خود به وجود مى‏آید یا باید با تلقین و برانگیختن احساسات ایجاد شود، مقوله دیگرى است.
مسلما هر مسلمان پاک طینتى با یادآوردن مصائب ابا عبدالله و عظمتى که آن حضرت به وجود آورد، اشک سوز و گاه اشک شوق مى‏ریزد، ولى مجالس روضه خوانى نقش تذکار و یادآورى دارند نه تلقین واین، با خواندن روضه‏هاى صحیح و واقعى به دست مى‏آید، نه پیرایه‏ها و خرافات. در ضمن خلاقیت هنرى مانند بیان کردن حقایق با اشعار زیبا یا صداى خوب نیز مساله مهمى است و نقش بسیار ارزنده‏اى در جذب توده‏ها و سیراب کردن عواطف دارد. اصولا یکى از روش‏هاى بلند دین بویژه اسلام آن است که همه چیزش با هنر آمیخته شده و همراه با زیباترین آفرینش‏هاى هنرى توانسته است‏حقایق بلند را شیره جان مردم سازد و در اعماق وجود آنان جایگزین کند



مجتبی سخایی ::: پنج شنبه 85/1/10::: ساعت 10:0 عصر


آنچه می‌خوانید برگرفته از کتاب نفیس وگرانقدر علل‌الشرایع ،رئیس‌المحدثین شیخ‌صدوق(رحمه‌الله‌علیه) می‌باشد که در ابواب 165-167 در وجه تسمة امام چهارم حضرت علی‌بن‌الحسین(صلوات‌الله‌علیهما) زین‌العابدین ،سجاد و ذوالثفنات آورده است:

 

« سرّ این‌که حضرت علی‌بن‌الحسین، زین‌العابدین نامیده شدند»

عمران‌بن‌سلیم گوید:

زهری هرگاه از علی‌بن‌الحسین (ع) حدیثی نقل می‌کرد می‌گفت: زین‌العابدین برایم حدیث فرمود.

سفیان‌بن‌عیینه به او گفت: برای چه به علی‌بن‌الحسین(ع) زین‌العابدین می‌گویی؟

گفت: برای انکه از سعیدبن‌مسیّبت شنیدم که از ابن‌عباس نقل نمود:رسول‌خدا(ص) فرمودند: هرگاه قیامت به‌پا شود منادی ندا می‌کند: کجاست زین‌العابدین؟ پس گویا من به فرزندم علی‌بن‌الحسین‌بن علی‌بن‌ابیطالب می‌نگرم ومی‌بینم که از بین صفوف گام بر‌می‌دارد وجلو حاضر می‌شود.

 

سفیان‌بن‌عیینه نقل نمود که:

زهری علی‌بن‌الحسین(ع)را شبی سرد وطوفانی در حالی که بر دوشش آرد وهیزم حمل می‌کرد دید، محضرش عرضه داشت: ای فرزند رسول‌خدا این بار چیست؟

حضرت فرمودند: قصد سفر دارم وبرای آن توشه‌ای آماده کرده‌ام که به مکان امن ومحفوظی می‌برم.

زهری عرض کرد: این غلام من است وبار شما را حمل می‌کند ،حضرت از دادن بار امتناع فرمودند.زهری عرض کرد: من خودم آن بار را بر‌می‌دارم و شما را خلاص می‌کنم.

حضرت فرمودند:.لی من خود را از آنچه در این سفر نجاتم می‌دهد و ورودم بر آنچه‌اراده کرده‌ام را نیکو می‌گرداند خلاص نمی‌کنم، تو را به حق خدا پی کارت برو و مرا رها کن.

پس زهری می‌گوید: از حضرت منصرف شدم وبه کار خویش پرداختم، بعداز چند روز دیگر که با‌ آن جناب ملاقات کردم به ان حضرت عرض نمودم: ای فرزند رسول خدا هیچ اثری از سفری که فرمودید در شما نمی‌بینم.

حضرت فرمودند: آری، سفری که تو پنداشتی مقصودم نبود بلکه مرادم از آن مرگ بود وبرای آن خود را آماده می‌کنم وآماده شدان برای مرگ به این است که از حرام اجتناب کرده وخیرات را بذل واعطاء نمود.

 

از ابوحمزة‌ثمالی روایت شده که گفت:

علی‌بن‌الحسین‌(ع)را در نماز دیدم که عباء آن حضرت از روی یکی از شانه‌هایشان افتاده بود آن را مرتّب نکردندتا از نمازشان فارغ شدند، از آن حضرت راجع به آن پرسیدم. حضرت فرمودند: وای بر تو، آیا می‌دانی من در مقابل چه کسی بودم؟، بنده نمازش قبول نم‌شود مگرآن‌ مقداری از آن که شخص به قلبش اقبال بر آن دارد.

و علی‌بن‌الحسین‌(ع) شبهای ظلمانی از منزل خارج می‌شدند و بردوش مبارک انبانی بود که در آن کیسه‌های دنانیر و دراهم قرار داشت وآن را حمل می‌کرد تا به درب منازل فقرا می‌رسید، یک‌یک را دقّ‌الباب می‌کرد سپس کسی که به درب منزل حاضر ‌می‌شد اهدایی حضرت را دریافت می‌کرد و وقتی آن جناب از دنیا رفتند مردم دانستند که آن شخص علی‌بن‌الحسین‌(ع) بوده است.

 

«‌ سرّ نامیده شدن علی‌بن‌الحسین‌ به سجّاد »‌

جابر‌ابن‌یزید‌جعفی از امام‌ محمد‌باقر(ع) حدیث کرده که حضرت فرمودند:

پدرم علی‌بن‌الحسین‌(ع) نعمتی از نعمت‌های خدا را ذکر نمی‌فرمود مگرآن‌که سجده می‌نمود وآیه‌ای ازآیات کتاب‌الله عزّوجلّ را که‌درآن سجود بود قرائت نمی‌کرد مگر آن‌که‌ به‌سجده می‌رفت وحقّ‌تعالی ازآن‌حضرت بدی‌ را که‌خوف از آن داشت یا کید وحیلة حیله‌گری را دفع نمی‌فرمود مگر آن که به شکرانه‌اش سجده می‌فرمود و اثر سجده در تمام مواضع سجود آن حضرت ظاهر وآشکار بود فلذا به سجّاد موسوم گشت.

 

« سرّ نامیده شدن علی‌بن‌الحسین(ع)‌ به ذوالثفنات»

محمّدبن‌یعقوب‌کلینی در حدیثی مسنداً از امام محمّدباقر(ع) روایت آورده که آن حضرت فرمودند:

در جای سجود پدرم آثاری روییده بود و آن جناب آن‌ها را در هرسال دو مرتبه می‌چید ودر هرمرتبه پنج پینه چیده می‌شد. لذا به آن حضرت ذوالثفنات (صاحب پینه) گفته شد.



مجتبی سخایی ::: پنج شنبه 85/1/10::: ساعت 9:42 عصر


در سایر ادیان و کتب اسمانی از مهدی موعود (عج) چگونه یاد شده است ؟

با تحقیق و جستجو در کتب آسمانی به این نتیجه قطعی و مسلم میرسیم که اعتقاد به مهدی موعود اختصاص به مسلمانان ندارد بلکه سایر ادیان و مذاهب نیز  در این عقیده با مسمانان شریک میباشند .

 منابع زرتشت : در زند که کتابی مذهبی زرتشتیان است درباره انقراض  اشرار و وراثت صالحان آمده است :لشگر اهریمنان با ایزدان دائم در روی خاکدان محاربه و کشمکش دارند و غالبا پیروزی با اهریمنان باشد اما نه بطوری که ایزدان را محو و منقرض سازد چه در هنگام تنگی از جانب (اورمزد) که خدای آسمان ها است به (ایزدان) که فرزندان اویند یار ی می رسد و محاربه ایشان نه هزار سال طول می کشد انگاه پیروزی بزرگ از ان ایزدان می شود و اهریمنان را منقرض می سازند و تمام اقتدار اهریمنان در زمین است و در آسمان راه ندارد و بعد از پیروزی ایزدان و بر انداختن تبا اهریمنان عالم کیهان به سعادت اصلی خویش رسیده  و بنی آدم بر تخت نیکبختی خواهند نشست 

 انجیل : کمرهای خویش را بسته چراغها ی  خود را افروخته بدارید و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خودشان را میکشند که چه وقت از عروسی مراجعت می کند تا هر وقت که آید و در را بکوبد بی درنگ بر او باز کنند خوشا به حال آن غلامان که آقای ایشان را بیدار یابد پس شما نیز مستعد باشید زیرا در ساعتی که گمان نمی برد بسر انسان می آید.

زبور : شریران منقطع خواهند شد و اما منتظران خداوند وارث زمین خواهند شد هان بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بود در مکانش تامل خواهی کرد و نخواهی بود و اما حلیمان وارث زمین خواهند شد و میراث آنها خواهد بود تا ابدالاباد

                                                                                                                                                                                                   



میثم سرو حسینی ::: پنج شنبه 85/1/10::: ساعت 9:2 عصر

<      1   2   3   4      >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 14
کل بازدید :93902
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : واحد ترویج پیروان ولایت[144]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول کانون (@)[14]

اکبر محرابی[4]
مرتضی ذادق آبادی[10]
مجتبی سخایی[30]
پیمان صفری[0]
امیر حسین حیات[0]
هادی جاموسی[21]
میثم سرو حسینی[34]
سعید احدزاده[0]
معاونت طرح (@)[6]

مصطفی خسرو ابادی[22]
مجید عزیزی نژا[0]
وحید مظاهری[2]
سعید پورذکریا[16]
بابک احمدی[0]
احسان ثبوتی[2]

 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<