سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخن در بند توست تا بر زبانش نرانى و چون گفتى‏اش تو در بند آنى ، پس زبانت را چنان نگهدار که درمت را و دینار . چه بسا سخنى که نعمتى را ربود و نقمتى را جلب نمود . [نهج البلاغه]

وبلاگ بر و بچه های پیروان ولایت


نام و نام خانوادگی: مجتبی سخایی

چند سال هست که در این طرح عضو هستید؟

یک سال

قبلآ هم در برنامه های مسجد شرکت داشتید؟

خیر

در مدتی که در پیروان ولایت هستید از کدام برنامه یا اردوی طرح شده لذت بردید؟ 

در این مدت اردویی نرفته ام

آیا طرح در وضعیت درسی شما تأثیری داشته؟مثبت یا منفی؟ 

تأثیری نداشت

در کدام مدرسه درس می خوانید؟وضعیت درسیتان چطور است؟

برای کنکور می خواندم

اوقات فراقتتان را چطور می گذرانید؟به چه ورزشی علاقه دارید؟

فراقت کمی داشتم بیشتر درس می خواندم

اگر بخواهید پیروان ولایت را در یک جمله توصیف کنید چه می گویید؟

بهترین طرح

به نظر شما مهمترین مشکل و معضل کنونی نوجوانان و جوانان کشور ما چیست؟ 

 شهوت

اگر شما یک مسئول مرتبط با مسائل و مشکلات همسالان خود در کشور بودید، چه اقدامی می کردید؟

 مشکل کار را حل می کردم

به نظر شما جای چه برنامه ای در طرح خالی است؟

 برنامه ی ورزشی و تفریحی

 



سعید پورذکریا ::: جمعه 85/5/20::: ساعت 1:9 عصر


...بسم الله الرحمن الرحیم...

با سلام ؛

این هفته نیز به قولی که داده بودیم به سراغ بخش دیگری از قرص های روان گردان میرویم . به امید آنکه کمی به اطلاعات شما بیفزاییم .

..با تشکر فراوان..

 

 

 

...آثار مصرف اکستازی

حمید ع. هجده سال دارد. وی دانش‌آموز دورة پیش‌دانشگاهی است. حمید را در بخش اعصاب و روان یکی از بیمارستان‌های تهران بستری کرده‌اند. وی که در حدود یک‌ ماه پیش به قصد خودکشی رگ دست خود را از ناحیة مچ بریده است، در پاسخ به این سؤال که چرا اکستازی مصرف می‌کند، می‌گوید: «شادی‌اش را نمی‌شود وصف کرد.

دکتر آذردخت مفیدی، روان‌پزشک و روانکاو سازمان پزشکی قانونی کشور، آثار مصرف اکستازی را بر روان این‌گونه تشریح می‌کند: «روان به سه جزء خودآگاه، پیش‌آگاه و ناخودآگاه تقسیم می‌شود. در سطح خودآگاه، انگیزه‌ها، رفتارها و احساساتی مطرح هستند که نسبت به آنها آگاهی داریم. تفکرات و احساسات موجود در سطح پیش‌آگاه با تمرکز قابل دسترسی‌اند و نسبت به سطح ناخودآگاه آگاهی نداریم. اکستازی به معنای جذبه است. جذبه حالتی در روان است که در آن سطح خودآگاه موقتاً محو می‌شود و فرد در مقابل سطح پیش‌آگاه و ناخودآگاه خود قرار می‌گیرد. احساسات، تفکرات و اعمال ما را سطح خودآگاه کنترل می‌کند. با از بین رفتن کنترل خودآگاه، افکار و تعارضات ناخودآگاه بروز می‌کنند. برای مثال، فردی را در نظر بگیرید که از اجتماع وحشت دارد. این فرد در شرایط معمولی ارتباط صمیمانه‌ای با اطرافیان برقرار نمی‌کند. اما به دنبال مصرف این دارو، ترس خودآگاه وی از اجتماع محو می‌شود و تمایل فرد به برقراری ارتباطات اجتماعی افزایش می‌یابد. همچنین در شرایط طبیعی، مواجه شدن ما با عوامل استرس‌زا موجب ترشح هورمون‌های خاصی می‌شود که بدن را در وضعیت فرار و گریز قرار می‌دهد. مصرف اکستازی نیز چنین وضعیتی را در بدن ایجاد می‌کند. تمام مکانیسم‌های دفاعی بدن به کار می‌افتند و انرژی فرد زیاد می‌شود.

مهم‌ترین اثر این دارو امنیت‌بخشی روانی است. به‌طور کلی، انگیزة انسان برای هر عملی از سه عامل منشأ می‌گیرد: عشق، ترس و گناه. این نوع داروهای روان‌گردان احساس ترس و گناه را در روان به حداقل می‌رسانند. در نتیجه، اعتمادبه‌نفس فرد افزایش می‌یابد و تمایل طبیعی او برای برقراری ارتباط صمیمانة فیزیکی و عاطفی زنده می‌شود. هر فرد با رشد مکانیسم‌های روانی خود احساس امنیت می‌کند و با محیط پیرامونش سازگار می‌شود. اگر فردی احساس امنیت را با مصرف دارو یا مادة خاصی به روان خود القا کند، در درازمدت توانایی‌اش برای خلق چنین شرایطی به حداقل می‌رسد. یعنی اکستازی یک شخصیت کاذب ایجاد می‌کند و به دنبال قطع دارو، فرد به وضعیت روانی نابسامان اولیه بازمی‌گردد

دکتر فربد فدایی، روان‌پزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه، در مورد آثار مصرف اکستازی می‌گوید: «این دارو باعث ایجاد احساس سرخوشی و قدرت می‌شود. توجه و تمرکز فرد نیز به دنبال مصرف اکستازی افزایش می‌یابد.» اثر،20،اِم دی.اِم آ تا 40 دقیقه پس از خوردن قرص اکستازی ظاهر می‌شود. احساس خشنودی، نشاط، صمیمیت و نزدیکی به افراد به شکل افراطی در فرد به‌وجود می‌آید. این آثار 60 تا 90 دقیقه پس از مصرف اکستازی به حداکثر خود می‌رسند و 3 تا 4 ساعت پس از مصرف از بین می‌روند و خستگی، اضطراب و افسردگی جانشین آنها می‌شود.

دکتر مهدیس کامکار، روان‌پزشک، به اختلالات درکی ناشی از مصرف اکستازی اشاره می‌کند: «درک هر پنج حس در فرد مختل می‌شود. یعنی فرد بدون وجود محرک خارجی، حسی را درک می‌کند. در حالت طبیعی، برای درک هر حس، قسمتی از قشر مخ فعال می‌شود. به دنبال ایجاد اختلال در سیستم اعصاب مرکزی، مناطق مختلف قشر مخ بدون وجود محرک واقعی فعال می‌شوند. شایع‌ترین توهم در این میان مربوط به حس بویایی است. یا این‌که فرد صدایی را می‌بیند و می‌شنود. اصطلاح جیغ بنفش را برای فهم بهتر این وضعیت مثال می‌زنم. یعنی هم صدای جیغ را می‌شنود و هم آن را به رنگ بنفش می‌بیند. همچنین، درک هر حس زیاد می‌شود. برای مثال، فرد صدای شخصی را که در نزدیکی او نشسته است از فواصل دوردست می‌شنود، یا ماه را لمس می‌کند. این وضعیت بسیار وحشتناک و رعب‌آور است و فرد دچار روان‌پریشی می‌شود. به دنبال مصرف اکستازی، شعور، آگاهی و روان فرد مختل می‌شود. او نمی‌داند که کجاست، کیست و متعلق به چه زمانی است. همچنین، این ماده آستانة تحریک‌پذیری روانی را پایین می‌آورد

دکتر ساحل همتی‌گرکانی، روان‌پزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، می‌گوید: «اکستازی بر قدرت سنجش واقعیت اثر می‌گذارد و فرد را مستعد جنون می‌کند. این افراد بخصوص نسبت به حرکات غیرکلامی اطرافیان حساس می‌شوند. مثلاً فکر می‌کنند که سایرین مشغول بدگویی از آنان هستند. مشکل دیگری که در مصرف‌کنندگان اکستازی ظاهر می‌شود «سندروم پس از توهم»2 است. متأسفانه در نیمی از مصرف‌کنندگان، این سندروم بروز می‌کند. به این ترتیب که شخص، پس از محو آثار اکستازی، تجربیات زمان سرخوشی را درک می‌کند. این وضعیت ناخواسته، موجب افزایش میل به خودکشی در این گروه می‌شود

افزایش قوای فکری، افزایش احساس رضایت از وضع موجود، افزایش انرژی بدن، احساس راحتی و آرامش، احساس نزدیکی و تعلق به دیگران، احساس عشق و یکدلی و بخشش و عفو، تقویت حس قدردانی، احساس عطش، کاهش تمایل به خوردن، اصرار به در آغوش گرفتن و بوسیدن دیگران، افزایش سرعت عمل، حرکات غیرارادی چشم، غیرارادی بودن احساسات، پرچانگی و حرکت دادن زبان و فک، دندان قروچه یا ساییدن دندان‌ها به هم، گرفتگی عضلات، افزایش ضربان قلب، پرفشاری خون، بیقراری، اضطراب، نگرانی، لرزش اندام‌ها، افزایش دمای بدن یا کاهش آن، از دست رفتن آب بدن، سردرد، سرگیجه و از بین رفتن تعادل از دیگر علائم مصرف داروی روان‌افزای اکستازی هستند. به دنبال افزایش فعالیت سیستم عصبی خودکار و پرفشاری خون، فرد مستعدِ ابتلا به حملات قلبی و مغزی می‌شود. به‌علاوه، گاه کاهش حجم آب بدن آن‌قدر زیاد است که منجر به مرگ فرد در نتیجة کاهش حجم خون می‌شود. اکستازی هیپوتالاموس یعنی مرکز تنظیم حرارت بدن را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. در نتیجه دمای بدن مصرف‌کننده به شکل غیرقابل مهاری بالا یا پایین می‌رود.



هادی جاموسی ::: جمعه 85/5/20::: ساعت 1:8 صبح


سالروز شهادت اسوه صبر و تقوی

حضرت زینب کبری سلام الله علیها

 

بر حضرت  ولیعصر (عج)

 

و همه مسلمانان تسلیت باد

 

یا زینب (س)ا شفعی لی فی الجنة

 

سر نى در نینوا مى‏ماند اگر زینب نبود

 

کربلا در کربلا مى‏ماند اگر زینب نبود

 

چهره سرخ حقیقت ‏بعد از آن طوفان رنگ

 

پشت ابرى از ریا مى‏ماند اگر زینب نبود

 

چشمه فریاد مظلومیت لب تشنگان

 

در کویر تفته جا مى‏ماند اگر زینب نبود

 

زخمه زخمى‏ترین فریاد، در چنگ سکوت

 

از طراز نغمه وا مى‏ماند اگر زینب نبود

 

در طلوع داغ اصغر،استخوان اشگ سرخ

 

در گلوى چشمها مى‏ماند اگر زینب نبود

 

ذو الجناح داد خواهى،بى‏سوار و بى‏لگام

 

در بیابانها رها مى‏ماند اگر زینب نبود

 

در عبور از بستر تاریخ،سیل انقلاب

 

پشت کوه فتنه‏ها مى‏ماند اگر زینب نبود

 

التماس دعا



هادی جاموسی ::: پنج شنبه 85/5/19::: ساعت 5:22 صبح


 

پدر مقام معظم رهبری یکی ازائمه جماعت مشهد بودند. ایشان به دلیل یک عارضه چشمی در معرض نابینایی قرار می گیرد و برای معالجه و رمان لازم بود به تهران منتقل شود در ضمن ایشان به یک پرستار نیاز داشتند از طرفی این پدر و فرزندانش علاقه وافری نسبت به همدیگر ابراز می کردند همانند انس و علاقه ی ما بین حضرت یعقوب و یوسف.

در این شرایط مقام معظم رهبری مردد بودند که بمانند و درسشان را در قم ادامه دهند یا اینکه از پیشرفت علمی خود صرف نظر کنند و پرستاری پدر را بر عهده بگیرند. این شبهه برای ایشان پیش می آید که شاید خدمت به پدر واجب تر باشد. با یکی از دوستانشان ( که اهل معرفت بود) مشورت می کند. او می گوید: عقیده ی من این است که شما برای خدمت به پدر به مشهد بروید خدا قم را به مشهد می آورد یعنی آنچه خدا می خواهد در قم به شما بدهد در مشهد به شما می دهد.

این حرف به دل ایشان می نشیند از تحصیل در قم و آن شرایط ممتازی که در قم پیش آمده بود صرف نظر می کند و با پدر به مشهد برمی گردد.



مجتبی سخایی ::: سه شنبه 85/5/17::: ساعت 7:19 عصر


                                                                             ...بسم الله الرحمن الرحیم...

پدر معنا ، پدر درک است
پدر تنها ، که امیدش فقط تَرک است
پدر بی مدعا،اما پراز عشق است
پدر پر محتوا،اما چرا بِشکست
پدر هردم زتنهایی کسی دارد
پدر با زخم دل هم، همرهی دارد
پدر در عمر خویش خود راندیده
پدر با عشق بسیار غم خریده
پدر بی احترام کز ما، پدر باشد
پدر در تاب این دنیا پدر باشد
پدر خسته ،ولی امید به هر ترفند
پدر تنها، ولی عاشق ز هر فرزند
پدر یاور، ولیکن بی غرور وپاک
پدر سرور، رود کز بین ما در خاک
پدر بوسم، من آن دستِ پر از زخم ات
پدر بخشش زتو باشد، زما دراین همه ظلمت
پدر نیست هیچ کسی جایت
پدر الله نگهدارت

                                             ولادت امام علی(ع) بر تمام مسلملنان و عاشقان آن حضرت مبارک باد.

 

 

 

 



هادی جاموسی ::: سه شنبه 85/5/17::: ساعت 12:19 عصر


پروتکل رهبران صهیونیسم در سال ‪ ۱۸۹۷‬در شهر بازل سوییس بر سه محور تسلط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر جهان استوار است.

محورهای این پروتکل که در سال ‪ ۱۹۰۵‬در روسیه منتشر شد پس از تشکیل رژیم نژادپرست صهیونیستی در فلسطین اشغالی به عنوان راهبرد جهانی این رژیم در دستور کار قرار گرفت که بخش‌هایی از آن تاکنون اجرا شده است.

افزون بر اشغال فلسطین، بخش‌هایی از سرزمین‌های کشورهای عربی، اکنون بسیاری از کارشناسان سیاسی با نگاهی به پروتکل صهیونیستی ‪ ۱۸۹۷‬اعلام کرده‌اند تجاوز به لبنان نیز در چارچوب این راهبرد آغاز شده است.

صهیونیست‌ها در مجموعه پروتکل‌های خود آورده‌اند:
- خداوند مقدر کرده ما بر جهانیان فرمانروا باشیم، بنابراین، برای رسیدن به این مقصود می‌توانیم از هر وسیله‌ای استفاده کنیم، زیرا این هدف الهی، هر کار و اقدام نادرست را توجیه می‌کند.

- به‌اعتقاد ما، "حق" یعنی "اعمال زور". زیرا این فقط یک واژه ذهنی است که هرگز جنبه عینی نخواهد یافت.

در نظام سیاسی ما، "حق" یعنی هر چه که من می‌خواهم، زیرا من از تو قویتر هستم. بنابراین، نیازی نیست با گفت وگو ثابت کنیم حق از کیست.

- ما باید مقرراتی را به‌عنوان حقوق بین‌الملل وضع کنیم که جای حقوق ملی همه کشورهای جهان را بگیرد و بر روابط بین‌الملل حاکم باشد.

- همه یهودیان باید با اصول و مبانی علم اقتصاد آشنا باشند. برای تامین این هدف، باید تمام اقتصاد دانان جهان را استخدام کنیم.

- ارزش قوم یهود، از تمام اقوام دیگر جهان بیشتر است. هر چند چشمان غیر یهود باز است اما نمی‌بیند و درک نمی‌کند، به همین دلیل، خداوند ما را از همه مردم جهان برتر قرار داده است.

غیریهودیان، مانند گله گوسفندانی هستند که باید به راهی بروند که ما تعیین می‌کنیم، آنان باید توسط ما اداره شوند.

برای تامین این هدف، باید اقدامات زیر را اجرا کنیم:
- باید برای اثرگذاری بر افکار عمومی جهان، کنترل تمام رسانه‌های مهم دنیا را در اختیار خود بگیریم.

- مردم را از ابتکار و خلاقیت دور کنیم و به مسایل غیراساسی مشغول کنیم.

- ایجاد ترس و وحشت بین مردم جهان، به تامین این هدف ما کمک می‌کند.

- با هر عامل ممکن، بنیان خانواده بین غیریهودیان را سست کنیم.

- مردم جهان را به سرگرمی‌هایی مانند رقابت‌های ورزشی جهانی مشغول کنیم تا به حاکمیت و تسلط ما بر جهان و منابع آن، بی‌توجه شوند.

پول و سرمایه نباید در گردش باشد، مگر به نفع ما. بنابراین، باید با از گردش خارج کردن پول، بحران اقتصادی ایجاد کنیم.

هرگز وام نگیریم، بلکه با وام دادن به غیر یهودیان جهان و اخذ بهره چند برابری آن، بنیان اقتصاد خود را قوی و اقتصاد آنان را تضعیف کنیم.



واحد ترویج پیروان ولایت ::: دوشنبه 85/5/16::: ساعت 3:22 عصر


...خون پاک تو، به حلقوم یهودا نرود...

 


سنگ بردار و بزن این شب آویزان را
تا که برهم بزنی خواب خوش شیطان را
سنگ «قانون» دهان‌کوب زمین است بزن!
آه! موسیقی خشم تو همین است بزن!
زندگی زیر لگدهای هیولا، سخت است
رقص شیطان، وسط مسجدالاقصی سخت است
باز کن دفتر این پنجره‌ی نارس را
خط بزن فصل کبوترکشی کرکس را
چیست در کام هیولا؟ ـ قطرات خونت ـ
طعم والتینت یا شاخه‌ی والزیتونت
باز هم صاعقه افتاده به گیسوهایت
تیرباران شده آواز پرستوهایت
ناگهان راه بر این نغمه‌ی جاری بستند
ناگهان، پنجره‌ای را که نداری بستند
پنجه انداخته این بار هیولا، در تو
تا که خاموش شود لیلةالاسری در تو
وای اگر نور تو بر روزنه‌ی شب نزند
این تبر نیست اگر بر تنه‌ی شب نزند
یا که خاکی کند از دغدغه رگ‌هایش را
این تبر نیست اگر پس بکشد پایش را
شب درانداخته با پنجه‌ی گرگت ای شهر!
شانه خالی نکن از بار بزرگت ای شهر!
معجزات تو همین بود، رهایت کردند
باز در آتش نمرود، رهایت کردند
شب مضاعف شد و فانوس حیاتت می‌سوخت
زیر شلاق، ستون فقراتت می‌سوخت
چند وقت است که ویران شده‌ای اما من ...
طعمه‌ی گردنه‌گیران شده‌ای اما من ...
پای این قبله که در آتش و دود افتاده‌ست
چند وقت است که شیطان به سجود افتاده‌ست
آب در کاسه‌ی خشم است، که خون خواهد شد
چشم اگر بازکنی «کن فیکون» خواهد شد
با فقط آه تو افلاک تکان خواهد خورد
کوه، در حافظه‌ی خاک تکان خواهد خورد
نفس ویران شده در حنجره‌ی من ای قدس!
اولین خانه‌ی بی‌پنجره‌ی من ای قدس!
شب آواره از آغوش تو بالا نرود
خون پاک تو، به حلقوم یهودا نرود
قوم نمرود در این مصر که غوغا نکنند
استخوان‌های تو را طعمه‌ی سگ‌ها نکنند
چنگ در گیسوی افروخته‌ی باد بزن!
درد آوارگی‌ات را، همه جا داد بزن
کوچه‌هایت اگر از ابرهه و نیل پر است
آسمانت ولی از خشم ابابیل پر است
شهر من! سنگ تو خاصیت باران دارد
سنگ، خون جگر توست که جریان دارد
آخرین بار که گیسوی تو پرپر می‌شد
سنگ در مشت تو ای شهر، کبوتر می‌شد
تیغ، در دست خطرناک‌ترین دژخیم است
نوبتی باشد اگر، نوبت ابراهیم است.

 



هادی جاموسی ::: دوشنبه 85/5/16::: ساعت 2:53 عصر


...بسم الله الرحمن الرحیم...

 

باسلام به شما دوست عزیز؛

از این هفته می خواهیم به یکی از مشکلاتی که جوانان گریبان گیر آن هستند بپردازیم.چند هفته ی آغازین به سراغ قرص های روان گردان می رویم و امید بر آن است که شما دوست عزیز بتوانین بر اطلاعات عمومی خود در مسائل مختلف بیفزایید.

با تشکر

 

اکستازی (Ecstasy) چیست؟

نام علمی اکستازی متیلن‌دی‌اکسی‌ـ اِن ـ مت‌آمفتامین1 است. این ترکیب روان‌افزا به‌طور . مصنوعی ساخته می‌شود.اِم دی.اِم آ ، ترکیب جدیدی نیست. نخستین بار در سال 1912 یک شرکت داروسازی آلمانی به نام مِرک با هدف ساخت ترکیباتی برای کنترل و مهار اشتها در افراد چاق، این ماده را تولید کرد. اما استفاده از آن تا اواخر دهة 1970 به تعویق افتاد. در این زمان، روان‌شناسان و روان‌پزشکان .اِم دی.اِم آ، را داروی مناسبی برای درمان اختلالات روانی و عاطفی معرفی کردند. این محصول در دهة 1980 از انبار کارخانه‌ها خارج شد و مورد استفادة متقاضیان خیابانی خود قرار گرفت. در سال 1985، دولت امریکا مصرف این ترکیب را ممنوع اعلام کرد و مطالعات انجام‌شده در مورد حیوانات آزمایشگاهی در سال 1986، آثار مخرب اکستازی را بر سیستم عصبی نشان داد. ء


اکستازی خالص، پودری سفید متشکل از کریستال‌های ریز است. از این پودر بوی کپک به مشام می‌رسد. در صورت وجود ناخالصی، اکستازی به رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای نیز دیده می‌شود. این ماده به اشکال قرص، کپسول، پودر استنشاقی و برچسب‌های پوستی موجود است. اکستازی را تزریق هم می‌توان کرد. اما در اغلب موارد، اشکال خوراکی آن مصرف می‌شود. میزان اِم دی.اِم آ ، در هر قرص از 9 تا 117 میلی‌گرم متفاوت است. قرص‌های موجود در بازار حاوی مقدار اندکی اِم دی.اِم آ ، و درصد زیادی ناخالصی هستند. کافئین، افدرین (تحریک‌کننده)،پی.اِم.آ ، (فعال‌کنندة سیستم عصبی)،دی.ایکس.اِم ، اِم.دی.آ ، (ترکیبی کشنده)،پی.سی.پی و اِسپید ، از جمله مواد محرکی هستند که به‌عنوان ناخالصی به قرص‌های اکستازی افزوده می‌شوند.

دکتر شهاب صالح‌پور، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استفاده از مواد مصنوعی محرک از خانوادة آمفتامین همچون اکستازی را در جهان رو به گسترش می‌داند و می‌گوید: «بر اساس هشدار سازمان ملل متحد، خرید و فروش و مصرف این مواد را به دشواری می‌توان کنترل کرد. زیرا قیمت آنها ارزان است و به آسانی همه جا در دسترس هستند. این نوع موادِ شادی‌آور یا شادی‌افزا، به دلیل ایجاد احساس شعف موقت، برای جوانان جذابیتی خاص پیدا کرده‌اند. در تایلند ترکیبات مت‌آمفتامین به شکلات افزوده می‌شود و به نام یا ـ با ، که در زبان تایلندی به معنای داروی جنون است، به کودکان و نوجوانان فروخته می‌شود. قرص‌های، اسپید، را رانندگان تاکسی می‌خورند و با سرعت 160 کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌های تایلند تردد می‌کنند. همچنین این قرص در تایلند در کنار مشروبات الکلی برای مشتریان سرو می‌شود. در اندونزی ترکیبی مشابه به نام شابو به بازار عرضه شده که ارزان‌قیمت است و معمولاً روسپیان و مشتریان آنها از آن استفاده می‌کنند. مردم محلی به آن برادر فقیر کوکائین می‌گویند. افراد طبقة متوسط به جای آن اکستازی مصرف می‌کنند که گران‌تر است. بررسی‌های به‌عمل‌آمده در انگلستان نشان می‌دهد که یک میلیون نفر اکستازی مصرف می‌کنند. به این دارو در انگلستان داروی عشق گفته می‌شود
به این ترتیب، دارویی که در سال‌های پس از جنگ جهانی اول برای درمان افسردگی سربازان امریکایی و آلمانی به کار می‌رفت، در دهه‌های بعد، به‌عنوان یک مادة شادی‌آور رواج یافت.

                                          

                                          

 


 



هادی جاموسی ::: جمعه 85/5/13::: ساعت 12:49 عصر


پــــــــدر گــــفــــت :

 

آقا!

آقا جان!

آقای یگانه ی من!

مظلوم ترین!

تنهاترین!...

تو خود خوب می دانی که من، عاشقِِِِِِِِِِِِِ ِعاشقی پیشه دل شکسته تو، با خود عـــهـــد کـــرده بودم که زندگانی ام را، تمام زندگی ام را... آری، همه و

همه ی آن را، وقف تو کنم...

و چرا نه ؟!

چرا،چنین نکنم؟ در حالی که می دانم، به یقین می دانم که تو مولای دریادلِ ِ من(که چقدر کوچک است دریا برای نشان دادن مهربانی تو و چقدر کلمات محدودند برای بیان احساس من!)-

هر روز و همه ی شب،

لحظاتی از زندگی گران بار خویش را به یاد من بوده ای

وبرای من، این موجود کوچک ِ سرایا تقصیر، دست به دعا برداشته ای

و چه زلال

- ای زلال ترین! -

اشک ریخته ای؛

اشکی برای من...

اشک تو برای من...

اشکی برای سبک شدن ِ کوله بار پُر گناه من...!

آه ... ای خدای من!

پس اگر تمام زندگی خویش را و لحظه به لحظه ی آن را وقف تو کنم، هنوز هم هیچ نکرده ام و هنوز هم در خمِ ابتدایی ترین کوچه تو مانده ام..

من عهد کرده بودم؛

با خود وبا خدای خویش، که لحظات زندگی ام به یاد تو گره بزنم...

و اکنون،

اکنون- که زندگی ام پنجاه و چهار سال خزان زده است سر به زیرم،

شرمگین ام؛

از این که نتوانستم – آن چنان که باید و آن سان که شاید -

به عهد خویش وفا کنم...

که به خدا، سخت زمانه ای  شده است برای عاشقان تو...

اینک،

ای دریادل ترین!

...می خواهم – به سان مورچه ای که به اندازه توان خویش، تحفه ای برای سلیمان می برد – هدیه ای به بارگاه تو تقدیم کنم

...و می دانــــم کـــه ســـرزنـــش ام نـــخواهـــی کرد؛ از این که هدیه ام

کوچک است... در برابر عظمت تو.

اکنون به لطف و مهربانی خویش،

هدیه ی مرا بپذیر...

فرزند ِ جوان ِ مرا بپذیر...

فرزندی که قلبش را با محبت تو آشنا کرده ام و شهد شیرین تر از عسل ِ مهرت را، نه جرعه جرعه که دریا دریا ، در کام جانش ریخته ام ...

و بگذار تا فدایی تو باشد؛

فدا شود به راه تو،

که همه چیز من ای

و همه ی هستی او...

ای تمام سرمایه ی زندگانی من...

ای نهایتِ سراسر آرزوهای من...

ای محبوب آسمانی من...

مهدی!

 

...بیا مهدی شب ما را سحر کن...

 



هادی جاموسی ::: پنج شنبه 85/5/12::: ساعت 1:4 صبح


پرسش و پاسخ جلسه طرح پیروان ولایت 8/5/85

سخنران : برادر صفری

 

برادر محمد صفری در جلسه این هفته طرح پیروان ولایت به چند سئوال اعضا پاسخ داد . پرسش و پاسخ جلسه این هفته بدین ترتیب بود :

 

چرا علما و مراجع شیعیان برای کمک به شیعیان لبنان اقدام عملی نمی کنند  و نهایت کار دادن یک پیام و محکوم کردن است ؟

اولا ما نمی توانیم در کار مراجع دخالت کنیم که فلان جا اقدام کنید یا فلان موقع پیام دهید . ثانیا چند تن از مراجع اصطلاحا بلندگوی مراجع دیگر هستند . اینطور نیست که اگر مرجعی پیام نداده نسبت به این مسئله بی اعتنا باشد . مثلا وقتی جامعه مدرسین پیام می دهد به نمایندگی از 50 مدرس و عالم حوزه علمیه است . ضمنا این را هم عرض کنم که بحث فلسطین و لبنان فقط بحث شیعه نیست و بحث کل اسلام است .

 

چرا ایت الله بهجت که از مراجع بزرک شیعیان هستند در موضوعات سیاسی وارد نمی شوند ؟

این مطلب درست نیست . اکر کسی کمترین اطلاعی از زندکی ایت الله بهجت داشته باشد , مطمئنا می داند که ایشان در هفته با چند تن از وزرا , استانداران و مسئولان دیدار می کنند . حتی مقام معظم رهبری تا بحال 7.8 به منزل ایشان رفته اند . و اینطور نیست که ایشان در مسائل سیاسی وارد نشوند .

 

هدف از أفرینش فرشتگان چیست ؟

امیرالمومنین (علیه السلام) می فرمایند : خداوند طوایف خلق را به سه صورت افرید . 1- اجنه و انسانها 2- حیوانات 3- فرشتگان .

در ملائکه عقل قرار داد بدون شهوت . در حیوانات شهوت قرار داد بدون عقل و در انسانها هم عقل قرار داد و هم شهوت . حال , انسانی که شهوتش بر عقلش غلبه کند از حیوانات هم کمتر است و کسی که عقلش بر شهوتش غلبه کند از ملائکه هم بالاتر است .

خلقت ملائکه در اصل بعلت روح تجرد و تسبیح و تقدیسی است که بک قسمت ان نشاندهنده عبادت خدا به طور کامل و عقلانیست . که راهنمای انسان باشد تا راه را راحتتر پیدا کند . البته مرتبه اصلی ملائکه همان عبادت و معرفه الله است .

 

ایا دیدن تصاویر زنان در اینترنت که نگاه انسان به أنها می خورد گناه دارد یا خیر ؟

دیدن بدن زنان اهل کتاب (مسیحی , یهودی و ...) اگر پوشش را در حد عرف خودشان رعایت کرده باشند ایرادی ندارد . ولی بیشتر از ان حرام است , مخصوصا اگر با شهوت و ریبه باشد .

 

چند راه عملی برای دوری از گناه معرفی کنید ؟

1-      نماز اول وقت 2- زیارت عاشورا

البته انسان در صورت توان باید محیط اطراف خود را نیز تصحیح کند . یعنی شرایط گناه را از اطراف خود دور کند .

ضمنا ورزش کردن هم راهکار خوبی است . خاطره ای از شهید عباس بابایی در این زمینه برایتان تعریف کنم . ایشان دوره خلبانی پیشرفته خود را در امریکا طی کردند . یکی از دوستان ایشان تعریف می کند که در أنجا خوابگاه ما سالن بزرگی بود . که در نصف ان مرد ها و در نصف دیگر خانم ها می خوابیدند . و زنان آنجا هم وضعیت پوشش مناسبی نداشتند . شب هنگام خواب که می شد شهید بابایی به محوطه فرودگاه می رفتند که واقعا محوطه بزرگی هم بود و 8- 9 دور انجا می دویدند . وقتی به خوابگاه می امدند از فرط خستکی سریع خوابشان می برد . من یک روز از ایشان سئوال کردم : چرا شبها می دوید ؟ جواب دادند : من متوجه شدم بهترین راه در اینجا برای دوری از گناه خسته کردن خودم است . در نتیجه می دوم . هم  ورزش کردم , هم خسته می شوم و دیکر ذهنم به دنبال گناه نمی رود .

 

در پایان سخنرانی اقای صفری دو نفر از اعضاء طرح به مناظره با یکدیکر پرداختند که موضوع أن سخنرانی جلسه گذشته بود .



واحد ترویج پیروان ولایت ::: سه شنبه 85/5/10::: ساعت 10:26 عصر

<      1   2   3   4   5      >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 9
کل بازدید :94103
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : واحد ترویج پیروان ولایت[144]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول کانون (@)[14]

اکبر محرابی[4]
مرتضی ذادق آبادی[10]
مجتبی سخایی[30]
پیمان صفری[0]
امیر حسین حیات[0]
هادی جاموسی[21]
میثم سرو حسینی[34]
سعید احدزاده[0]
معاونت طرح (@)[6]

مصطفی خسرو ابادی[22]
مجید عزیزی نژا[0]
وحید مظاهری[2]
سعید پورذکریا[16]
بابک احمدی[0]
احسان ثبوتی[2]

 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<