سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند از قیل و قال و تباه کردن مال و فراوانی سؤال نفرت دارد [امام کاظم علیه السلام]

وبلاگ بر و بچه های پیروان ولایت


با سلام خدمت همه دوستان عزیز

اینم چند عکس از جشن میلاد حضرت زهرا (س) که یکشنبه 25/4/85 در طرح پیروان ولایت برگزار شد . مداح این مراسم برادر محمدی بود .

جهت بزرگنمایی تصاویر روی آنها کلیک کنید

 

 

 



واحد ترویج پیروان ولایت ::: چهارشنبه 85/4/28::: ساعت 11:52 صبح


سخنرانی برادر صفری در جلسه طرح پیروان ولایت 

 25/4/85 مصادف با شام ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

 

 

رای اکثریت ملاک مشروعیت نیست

در جلسه این هفته طرح پیروان ولایت برادر محمد صفری به چند سئوال اعضاء پاسخ دادند . اولین سئوال به این شکل مطرح شد : در نظام اسلامی اگر رای مردم مغایر با دین باشد آیا تعارض بین دین و جمهوری پدید می آید ؟

برادر صفری پاسخ این سئوال را اینگونه بیان کردند :

همانطور که در جلسات گذشته گفته شد در بحث نظام اسلامی یک مشروعیت داریم ‏ یک مقبولیت .  انتخاب ولایت فقیه در قانون اساسی یک مقوله دو مرحله ای است . مرحله اول انتخاب خبرگان توسط مردم و مرحله دوم انتخاب رهبر توسط خبرگان است . در واقع مردم به طور غیر مستقیم رهبر را انتخاب می کنند و این دموکراسی است . اما این مسئله که در نظام های دموکراتیک جا افتاده که همیشه رای اکثریت ملاک می باشد ، یک اشتباه بزرگ است . شاید همه انسانها در یک زمان بگویند خورشید دور زمین می چرخد ؟ اما آیا این درست است ؟  در نتیجه اکثریت ملاک نمی باشند . حتی شما نگاه کنید در قرآن ‏، اکثریت را به چه صورت معرفی می کند : اکثرهم لایعقلون ، اکثرهم لایعلمون و …  اما امروزه اکثریت در بسیاری از جوامع ملاک شده و این ملاک مشروعیت نظام اسلامی نیست . در جریان صلح امام حسن (ع) با معاویه همین قضیه عینا رخ داد . مردم به معاویه روی آوردند . در این حالت  امام حسن (ع) مقبولیت نداشت نه اینکه ایشان مشروعیت نداشته باشند . در آن سو نیز با گرایش مردم به معاویه برای او مشروعیتی ایجاد نشد . پس مردم تعیین کننده مشروعیت نظام اسلامی نیستند . این بحث اجماع هم در زمان انتخاب ابوبکر برای خلافت بوجود آمد . و مسئله ای که در حال حاضر سنی ها خیلی روی آن پافشاری می کنند این است که بعد از رحلت رسول خدا مردم به سمت ابوبکر رفتند نه علی (ع) . بله این حرف درست است اما اکثریت ملاک نیستند بلکه اسلام و پیامبر اسلام ملاک هستند .

در نتیجه نظام جمهوری اسلامی مشروعیت دارد نه به رای مردم . ولی در مسئله اجرا به مقبولیت مردم نیاز دارد . این جمله ی معروف امام خمینی (ره) هم که شما می بینید در زمان انتخابات زیاد به کار می برند که میزان رای ملت است ، درست است  ولی متاسفانه هیچگاه ادامه جمله را نمی گویند که امام راحل فرمودند : میزان رای ملت است و رای ملت اسلام است .

 

غرب در سراشیبی سقوط

ایشان در ادامه در مقایسه جامعه غربی و جامعه اسلامی گفتند :

ملاک در غرب سرمایه است و انسانها کاملا در این قضیه حل شده اند . شما اگر کتاب جامعه شناسی غرب را مطالعه کنید می بینید که خودشان به این مسئله اذعان می کنند . شما نگاه کنید شخصیت زن را برای تبلیغ اجناس مصرفی خود به پایین ترین سطح تنزل داده اند . اما می بینیم اسلام چقدر برای زن شان و منزلت قائل است . حالا بعضی ها اینجا می نشینند و برای غرب به به ، چه چه می کنند . مصداق ضرب المثل صدای دهل از دور خوش است ؛ شده . یک روزنامه معروف در لندن یک آماری داده که واقعا تکان دهنده است . اینها رفتند در 5 کشور صنعتی اروپا تحقیق کردند و متوجه شدند که 33% از بچه هایی که در این کشورها به دنیا می آیند نامشروع هستند . یعنی از هر 3 بچه ، یکی نامشروع است و آینده مشخصی ندارد . واقعا امروز غرب خودش را به پوسته ای نگه داشته است . یک روز حضرت امام راحل (ره) نامه فرستادند به گورباچف و از فروپاشی نظام کمونیسم خبر داد . این مسئله اتفاق افتاد و در سال 70 شوروی به عنوان سردمدار کمونیسم به 20 کشور تقسیم شد . وضعیت امروز سوسیالیسم غرب به همین شکل است و در لبه پرتگاه قرار دارد . اما متاسفانه جوانان ما قدر اسلامی را که دارند نمی دانند . ما الان یک سوزن برداشتیم و می خواهیم کوه استواری که بر آن ایستاده ایم را خراب کنیم .

 

تقلید از مرجع کورکورانه نیست

ایشان سپس در پاسخ به سئوالی در رابطه با حد استفاده از عقل در پیروی از مرجع تقلید اینگونه پاسخ دادند :

اسلام در اصول دین یه هیچ عنوان اجازه تقلید نمی دهد . ولی در فروع دین باید مرجع اعلم را انتخاب کنیم و از او تقلید کنیم . چون در حال حاضر نبی وجود ندارد و امام معصوم هم در غیبت به سر می برد . پس باید در مسائل دینی به متخصص آن که مرجع واجدالشرایط است مراجعه کنیم . همانطور که وقتی مریض می شویم سراغ متخصص آن که دکتر است می رویم . پس این تقلید کورکورانه نیست ‏بلکه عقل نیز اینچنین حکم می کند .

 

عدم اتحاد مسلمانان ‏و استفاده دشمنان

برادر صفری در قسمتی از صحبتهایشان به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین اشاره کرد و علت عمده آن را عدم اتحاد مسلمانان جهان دانست و افزود : در حال حاضر 47 کشور اسلامی در جهان وجود دارد ولی فقط 3 کشور ایران ‏، سوریه و قطر این جنایات را محکوم کرده اند . متاسفانه حتی در تعدادی از کشورهای اسلامی مثل عربستان کالاهای اسرائیلی به وفور و با قیمت ارزان عرضه می شود . از سوی دیگر پادشاه اردن با اولمرت نخست وزیر اسرائیل دیدار می کند و علنا رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسد . چندی پیش پاکستان هم اعلام کرد که با اسرائیل رابطه برقرار کرده است . پس ببینید در بین جوامع اسلامی اتحاد بر علیه دشمنان وجود ندارد .

ایشان وظیفه حال حاضر نوجوانان و جوانان شیعه در قبال جنایات اسرئیل را آگاهی و مطالعه بر روی مسائل روز دانست و اضافه کرد : امروز دشمن بیشترین استفاده را از مسلمانان ناآگاه می برد .

 



واحد ترویج پیروان ولایت ::: چهارشنبه 85/4/28::: ساعت 11:45 صبح


 

شهید باکری ‏، قهرمان مسابقات فرهنگی ورزشی پیروان ولایت

 

 

مسابقات فرهنگی ورزشی طرح پیروان ولایت پس از انجام 8 مسابقه فرهنگی و 4 مسابقه ورزشی با قهرمانی تیم شهید باکری به پایان رسید . این مسابقات که با حضور 11 تیم و با حضور اعضاء طرح برگزار شد ، در حدود 3 ماه به طول انجامید . جایزه تیم اول این رقابتها ربع سکه بهار آزادی بود که درجلسه گذشته طرح پیروان ولایت به تیم برنده اهداء شد .

لازم به ذکر است این دومین دوره از مسابقات فرهنگی ورزشی است که در طرح پیروان ولایت برگزار می شود . اولین دوره از این رقابتها در ماه مبارک رمضان سال گذشته انجام شده بود .

 



واحد ترویج پیروان ولایت ::: چهارشنبه 85/4/28::: ساعت 11:43 صبح


...بسم الله الرحمن الرحیم...

 

 با سلام خدمت دوستان ولایتی

ان شاءالله ، به امید خدا از این به بعد هر هفته با یکی از اعضای طرح یک مصاحبه کوتاه و خودمانی انجام خواهیم داد تا خوانندگان وبلاگ از زبان خود اعضای طرح بیشتر با فعالیتهای طرح آشنا شوند . نکته طنز این مصاحبه ها هم کاریکاتوری است  که از مصاحبه شونده قرار می دهیم . اولین مصاحبه را با هادی جاموسی انجام دادیم . با هم می خوانیم .

 

-         چند سال است که در این طرح عضو هستید؟

مدت ا سال است ولی مدت 3 سال در طرح پیروان فهمیده عضویت داشتم.

 

-         قبلا هم در برنامه های دیگر مسجد فعالیّت داشتید؟

بله ، در برنامه های بسیج مسجد هم حضور داشته ام.

 

-         در مدتی که در پیروان ولایت هستید از کدام برنامه یا اردوی طرح بیشتر لذت بردید؟

از برنامه مسابقات دوره ای طرح نسبتا خوشم آمد و از اردوی نیاک مازندران در تیرماه سال پیش نیز خوشم آمد.

 

-         آیا طرح در وضعیت درسی شما تاثیری داشت؟ مثبت یا منفی؟

طرح در درس تاثیر کمی داشت . البته نمی شود گفت منفی یا مثبت ولی خوبی طرح در این بود که در ایام امتحانات مدت جلسه هفتگی کاهش می یافت.

 

-         در کدام مدرسه درس می خوانید؟ وضعیت درسی یتان چطور است ؟

در مدرسه نمونه دولتی صنیعی فر . معدل ترم آخرم 19 شد ولی خودم راضی نبودم.

 

هادی جاموسی قبل و بعد از کاریکاتور شدن !!!

 

 

 

 

-         اوقات فراغتتان را چطور می گذرانید؟ به چه ورزشی علاقه دارید؟

بیشتر با کامپیوتر کار می کنم ، به مطالعه کتاب های مربوط به شیمی نیز علاقه دارم و قسمتی از تابستان را به ورزش اختصاص داده ام.

من بیشتر به ورزش تکواندو(کمربند مشکی) و کیک بوکسینگ(دان یک) و پینگ پنگ علاقه دارم که این ورزش ها را در کانون فرهنگی ورزشی مسجد بعثت افسریه فرا گرفته ام.

 

-         اگر بخواهید طرح پیروان ولایت را در یک جمله توصیف کنید چه می گویید؟

گروهی از نوجوانان هستند که دور یکدیگر در محیطی فرهنگی جمع شده اند و مهمترین ویژگی آنها می توان به هماهنگی و اتحاد آنها اشاره کرد .

 

-         به نظر شما مهمترین معضل و مشکل کنونی نوجوانان و جوانان کشور ما چیست؟

به نظر من مهمترین مشکل نبودن راهنمایی خوب برای هدایت نوجوانان و جوانان به راه درست است زیرا تا راهنا نباشد راه پیدا نمی شود.

 

-         اگر شما یک مسئول مرتبط با مسائل و مشکلات همسالان خود در کشور بودید ، چه اقدامی برایشان انجام می دادید؟

محیط هایی را برای دور هم جمع شدن جوانان بوجود می آوردم و امکان بروز استعداد ها را به آنها می دادم زیرا در جوانان این زمانه استعداد های زیاد و بروز نشده وجود دارد.

 

-         به نظر شما جای چه برنامه ای در طرح پیروان ولایت خالی است؟

دعوت از بزرگان این کشور – دعوت از پدرانی که در جنگ تحمیلی فرزندان خود را از دست داده اند- و اردو های بیشتر.



سعید پورذکریا ::: دوشنبه 85/4/26::: ساعت 1:34 صبح


...گزیده سخنان حضرت فاطمه زهرا علیهاسلام...

 

در تاریخ، احادیث گوناگونی از فاطمه علیهاسلام رسیده است، از جمله:

دوستی اهل بیت:
حضرت فاطمه علیهاسلام فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: جبرئیل به من خبر می‏دهد که: خوشبخت، خوشبخت تمام عیار و حقیقی، کسی است که علی علیه السلام را، در زمان حیات من و بعد از وفاتم، دوست بدارد
.

عبادت خالصانه:
حضرت فاطمه علیهاسلام فرمود:« هر کس عبادت خالصانه خود را به سوی پروردگار، بالا بفرستد، خداوند هم بهترین مصلحت‏های خود را به سوی او نازل می‌کند. (از جانب خداوند مصالح و خیر به او رو می‏آورد
.)»

صبر و بردباری:
حضرت فاطمه علیهاسلام فرمود:« بهترین شما کسی است که شانه‏هایش - برای تحمل و بردباری در مقابل رفتار نامطلوب دیگران - نرمتر باشد و نیز با همسرش به اکرام و احترام برخورد کند


آزار به همسایه:
فاطمه علیها السلام از قول رسول خدا فرمود:« کسی که همسایه‌‏اش از بدی و رفتار ناگوار او در امان نباشد، مؤمن نیست. هر کس به خدا و روز قیامت ایمان داشته باشد، همسایه ‏اش را نمی‏آزارد. مومن یا کلام خیر می‌گوید یا سکوت اختیار می‌کند
.
خداوند افراد نیکوکار و بردبار و عفیف و باحیا را دوست دارد و افراد ناسزاگو و بخیل و اصرارکننده را دشمن دارد. حیا از ایمان است و ایمان در بهشت

صلوات بر فاطمه علیهاسلام:
حضرت فاطمه علیهاسلام فرمود:« پدرم رسول خدا به من فرمود:ای فاطمه، هر کس بر تو صلوات بفرستد، خدای تعالی او را می‏آمرزد و در هر کجا از بهشت که باشم، او را به من ملحق می‏کند


دوستی آل محمد:
حضرت فاطمه علیهاسلام از قول رسول خدا فرمود:« آگاه باشید که هر کس بمیرد در حالی که به ولایت آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم معتقد باشد، شهید از دنیا رفته است.» (یعنی مقامش مانند مقام شهدا خواهد بود
. )

انگشتر عقیق:
حضرت فاطمه علیهاسلام از قول رسول خدا فرمود:« هر کس انگشتر عقیق به دست کند همیشه خیر خواهد دید


روزه صحیح:
حضرت فاطمه علیهاسلام فرمود:« فرد روزه ‏دار، اگر زبان و گوش و چشم و اعضای دیگرش را- از حرام - حفظ نکند، روزه به حالش فایده‌ای ندارد


حکمیت امیرالمؤمنین بر ملائکه:
حضرت فاطمه علیهاسلام فرمودعده‌ای از ملائکه در مسأله‏ای با هم اختلاف پیدا کردند و از خداوند خواستند یکی از افراد بشر، بین آنها حکم کند. خداوند وحی فرمود که خودتان انتخاب کنید. ملائکه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام را برای حکمیت اختیار کردند


توضیح: از آنجا که ملائکه به همه علوم الهی آگاهی ندارند، احتمال بروز اختلاف میان آنها وجود دارد، ولی نهایتاً همه‌ی آنها مطیع اوامر الهی‌اند.

 



هادی جاموسی ::: یکشنبه 85/4/25::: ساعت 7:35 صبح


 

                    گزارش یک شب پر هیجان در طرح پیروان ولایت                                پنج شنبه مورخ 22/4/1385

   

طبق برنامه ای که به ما اطلاع داده شده بود قرار بود که یک سری برنامه در آخر هفته انجام شود.

بچه های طرح در ساعت 8:30 در کانون فرهنگی ورزشی مسجد بعثت افسریه دور یک دیگر جمع شده بودند.

اولین برنامه پخش یک فیلم  در ساعت 8:30 بود که مانند دفعات قبل با 15 دقیقه تاخیر در ساعت 8:45 آغاز شد.

نام فیلم : ازدواج به سبک ایرانی . که البته من این فیلم را دیده بودم اما برای کسانی که اولین بار بود شاید جالب بود.

بچه ها در حال دیدن فیلم بودند . پر از خنده و پر از تیکه!

البته از کار انتظامات نباید به سادگی رد شد، منظورم کادری ها بودند که مانند پلیس های داخل ورزشگاه ها از شورش بچه ها جلوگیری می کردند و البته خوردن تخمه نیز ممنوع اعلام شده بود.

بعد از دیدن سی دی اول فیلم به علت هیجان زیاد فبلم و بی انضباطی نیمه تمام به پایان رسید و به روز دیگری هم موکول نشد!

برنامه دوم یک برنامه ورزشی بود؛ زو!

دو تیم به نمایندگی آقایان مصطفی خسروآبادی ( شیران بیدار) و بابک احمدی ( شیران خفته )

و با داوری آقایان محمد یعقوبیان و محمد باقر زواریان (کادری های طرح) آغاز شد.

این بازی پر از هیجان و اعتراض در آخر 3 بر 0 به سود شیران بیدار به پایان رسید . البته نباید از اعتراض های تیم شیران خفته و نادوری های داوران گذشت .

در ساعت 11:15 این آخر هفته پر از هیجان ما هم به پایان رسید، و در آخر با پذیرایی کیک و نوشابه ما راهی خانه هایمان شدیم .

...با عرض پوزش فراوان به علت تاخیر 2 روزه در اعلام این گزارش...

...امید از خدایی دارم که حوصله کند و از شهد شیرین انگور و بوی دل نواز سیب شربتی گوارا درست کند و به شما ارمغان دهد..

منتظر گزارش لحظه به لحظه از طرح پیروان ولایت باشید.

به امید دیدار

 

 



هادی جاموسی ::: شنبه 85/4/24::: ساعت 1:26 عصر


درجلسه  این هفته اقای سید مرتضی دهنوی اینگونه صحبت کردند:لازم نیست که قواعد تجویدی درنمازبه صورت منظم ومرتب رعایت شود می توانیم تسبیحات اربعه یک مرتبه یا سه مرتبه بخوانیم البته میتوانیم دررکعته سوم وچهارم بجای تسبیحات اربعه ازسوره ی حمد به صورتی که  تنها خوانده شود استفاده کنیم.درنمازجماعت رکعته سوم وچهارم جامانده باشیم می توانیم تسبیحات را یک بار بخوانیم.وماباید درنمازجماعت تبعیت کنیم . هنگامی که سوره ی توحید به اتمام می رسد که ما کذالک الله وربی را بگوییم میتوانیم یک یا سه مرتبه بگوییم

سوال یکی ازاعضاء این چنین است:چطور درتابستان که وقت زیاد است ازگناه دوری  کنیم؟اگرشرایط گناه پیش بیاید امکان ندارد بتوانیم گناه راترک کنیم بهترین کار آن است که پیش گیری از گناه کنیم درتابستان که اوقات فراقت زیاد است وبیشتر به سویه معصیت وگناه میرویم بهترین کارورزش است

 

 



میثم سرو حسینی ::: پنج شنبه 85/4/22::: ساعت 2:51 عصر


نقد و بررسی طرح پیروان ولایت                                       19/04/1385                                       

ساعت 9 شب است. بچه های طرح پیروان ولایت در روز دوشنبه در زیرزمین کانون فرهنگی ورزشی مسجد بعثت افسریه دور یک دیگر جمع شده بودند انگار از پیش جلسه ای قرار بود برپا شود.

ابتدا جلسه با آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

بیشتر بچه ها بودیم جلسه با صحبت علی آقا میرکاظمی مسئول طرح در محوطه دارالقرآن آغاز شد و علی آقا در مورد نقاط ضعف و قوت طرح صحبت کرد البته قابل ذکر است که اعضای کادر طرح پیروان ولایت در جلسه حضور داشتند و قرار شد که تا پایان مرداد ماه 3 تا از کار های مهم توسط کادریها انجام شود که عبارتند از:

1-    برگزاری مسابقات به تعویق افتاده و اهدای جایزه تیم اول البته جایزه تیم اول ربع سکه بهار آزادی اعلام شد .

2-    اردوی 2 روزه طرح که مکان آن سکرت باقی ماند.

3-    برگزاری همایش طرح پیروان ولایت و ارائه مقالات اعضا در اواخر مرداد ماه.

صحبت های علی آقا ادامه پیدا کرد تا به اینجا رسید که برای اعضای طرح 3 وظیفه اعلام کرد البته این وظایف را در صحبت های علی آقا یافتیم که عبارتند از:

1-    نظم.

2-    قدرشناسی از اعضای کادر طرح.

3-    حمایت مالی اعضای طرح.

بالاخره این جلسه حدودا 1 ساعته در ساعت 10 شب مختومه اعلام شد و آزاد باش اعلام شد البته از نوع فرهنگی.

و در آخر برگه های اجرای فیلم روز پنج شنبه و مسابقات روز جمعه به اعضا داده شد البته در آخر باید گفت این جلسه هم زیاد خشک نبود و در آن خنده نیز وجود داشت

ودر آخر

...امید از خدایی دارم که حوصله کند و بر دار بنشیند و از تار عزّت و پود عفّت جامه ای اطلسین ببافد و بر تنتان بپوشاند ...

...منتظر گزارش های لحظه به لحظه از طرح پیروان ولایت باشید...

...به امید دیدار...

 



هادی جاموسی ::: چهارشنبه 85/4/21::: ساعت 3:7 صبح


جـــوان گـــفـــت :

 

جادّه مرا صدا می زند...

راه مرا می خواند...

بگذار بخواند! من کوله بار خویش را بسته ام!

پس...قدم در راه خواهم گذاشت؛

پا به پای جادّه خواهم رفت؛

هم نفس با ثانیه ها، خواهم دوید...

و می دانم که این راه

راهی است پر از چاه،

پر از کوره راه،

پر از پستی،

پر از بلندی،

پر از فراز،

پر از نشیب...

و پر از با تو بودن و پر از بی تو بودن!

و می خواهم که عاجزانه از تو بخواهم تا راهنمای من گردی...

و مونس و انیس و یار من شوی؛

که محتاجم به راهنمایی تو؛ در این راه پر از بیراهه ی زندگی... پس مرا به سوی خویش بخوان

و از آستان بلندت مران!

بگذار زندگی هر آنچه می خواهد بکند و شیطان هر قدر که می تواند؛

چه غم؟!

که من رویین روان ام؛ به یمن اکسیر ِ نام ِ اعظم ِ تو...

پس با نام تو – که زیبا ترین نام ِ عالم است برای من – گام در راه خواهم گذاشت...

و تو را می خوانم... و تو را خواهم خواند

و تو را می گویم... و تو را خواهم گفت

که نام تو

گره گشای کورترین گره های عالم است برای من!

ای انتهای تمامی جاده های بی انتها...

 

  ... و آن موعود یکتا،

                                             آن یگانه ترین منتظر،

                                                                                    آن منتظر ترین موعود

در پاسخ به تمامی عاشقانش فرمود:

 

«مارا در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نمی بریم... »



هادی جاموسی ::: دوشنبه 85/4/19::: ساعت 8:11 عصر


اشک با ارزش ، معامله با خدا

 

در عالم حیوانات ، گوزن با مار زیاد سر و کار دارد . اگر مار او را بزند ، سم مار باعث مرگ او می شود . مگر آنکه زود خودش را به خرچنگ برساند . خرچنگ را که خورد ، سم مار محو می شود .

در کتاب حیوه الحیوان آمده است که گوزن ، عاشق مار است و از خوردن گوشت مار لذت می برد . گاهی می شود در تابستان ، مخصوصا در هوای گرم می دود تا به مار افعی برسد . از قسمت دم شروع به خوردن می کند و تا آخر می خورد . حالا شنا حساب کنید ، هوا گرم ، خود سم مار هم گرم است و آتش عطش و حرارت هوا و سوزندگی سم ، فوق العاده دردناک است .

گوزن خودش را به آب می رساند ، به حسب تکوین و به الهام الهی می فهمد که آب به این سم برسد ، فورا او را می کشد . بیچاره گرفتار بین المرین می شود . از یک طرف عطش به او فشار اورده است و از یک طرف می داند که آب برایش ضرر دارد . چون تا سم حل نشود ، اگز آب بخورد این سم جزء خون و بدشن شده او را می کشد . لذا از بیچارگی و شدت درد ، نعره می زند ، داد می زند و به واسطه فشاری که به خودش می آورد ، از چشمش اشک بیرون می آید . زیر دو چشمش گود است و گودی اش طوری است که یک بند انگشت داخلش می رود . در آن حال عطش و فشار سختی نعره می زند . از دو چشمش آب می آید و این دو گودی پای چشمش را پر می کند . پس از چندی این اشکهایی که در این گودی جمع شده ، منجمد و براق می شود و به صورت یک پادزهر در می آید که بسیار هم قیمتی است . همانطور که که می دانید پادزهر علاج هر سمی است . هر مار گزیده ای اگر از این پادزهر استفاده کند . فورا خوب می شود . این اشک چشم گوزن به واسطه تحمل آن درد کذایی و نخوردن آی که باعث زنده ماندن او می شود ، قیمتی است . این مربوط به جسم و مربوط به حیوان است .

 

حال اگر این جریان در روح من و تو پدید آید ، چنین اثری در عالم معنا دارد . یعنی آی جوان عزیز ! گناه برایت پیش آمد ، مکان خلوت ، زن نامحرم ... مانعی هم در کار نیست . چه قدر نفس تو فشار می آورد؟ از آن طرف می دانی اگر چنین کاری کردی ، از ادمیت ساقط می شوی ، روح می میرد و سقوط مطلق است . این گناه و فشار نفس و شهوت همانند فشار عطش برای گوزن است . می بیند اگر آب بخورد می میرد . مومن هم می بیند اگر این گناه را کرد ، راه جهنم را باید پیش بگیرد . ای جوانی که می ترسی ، می لرزی ، می بینی یک جا فشار شهوت است و یک جا فشار جهنم . بگو یا الله . پناه ببر به خدا ! اگر اشکت ریخت ، در آن حال قیمتی می شود  . در آن حال بیچارگی فشار گناه ، اگر یک دفعه به حال زار خودت داد بزنی ، درد تو دوا می شود . ولی اگر انسان زورش به خودش نرسد . مانند عمر سعد می شود . شنیده اید که عمر سعد از سر شب تا صبح خوابش نمی برد . چه کار کند ؟ از یک طرف حکومت ری ، از طرف دیگر کشتن حسین (ع) . با علم به این که به راه جهنم می رود و یقین به اینکه کشتن امام حسین (ع) مساوی با جهنم رفتن است . ولی بالاخره زورش به خودش نرسید این بدبخت . یک یاالله نگفت و معامله با خدا را کنار گذاشت و با نفس و هوی معامله کرد و زیانکار دنیا و آخرت شد .

خدا تو به دادم برس ! از دست نفسم به تو پناه می برم . خدایا سگ نفس به من حمله می کند و می خواهد مرا بکشاند . اگر در این حال آدمی بیدار گردد . خدا یار و یاورش است و خواهد گذاشت که آلوده به گناه گردد.

 

شهید محراب ، آیت الله دستغیب



واحد ترویج پیروان ولایت ::: شنبه 85/4/17::: ساعت 12:15 عصر

<      1   2   3   4   5      >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 7
کل بازدید :94163
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : واحد ترویج پیروان ولایت[144]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول کانون (@)[14]

اکبر محرابی[4]
مرتضی ذادق آبادی[10]
مجتبی سخایی[30]
پیمان صفری[0]
امیر حسین حیات[0]
هادی جاموسی[21]
میثم سرو حسینی[34]
سعید احدزاده[0]
معاونت طرح (@)[6]

مصطفی خسرو ابادی[22]
مجید عزیزی نژا[0]
وحید مظاهری[2]
سعید پورذکریا[16]
بابک احمدی[0]
احسان ثبوتی[2]

 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<