سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه شما را دوستبدارد، خدا را دوست داشته است، و هرکه شما را دشمن بدارد، خدا را دشمن داشته است . [امام هادی علیه السلام ـ در زیارت جامعه ـ]

وبلاگ بر و بچه های پیروان ولایت


 
 
دروغ‌هایی که اینترنت به من آموخت(1)
ماکیاولیسم خبری و نگاهی به چند Hoax اینترنتی در ایران

ماکیاولیسم یا Hoaxes به اخبار و مطالب و عکس‌‌های فریبنده می‌گویند که بیشتر جهت شوخی یا تحریف واقعیتی ایجاد شده و منتشر شده باشند. هَوکس را می‌توان «دست انداختن» نیز معنی کرد که از Hocus Pocus یا تردستی گرفته شده است.*
موضوع هر هوکس نیز بستگی به هدف سازنده‌ی آن دارد. شوخی‌های معروفی نظیر پایان دنیا یا نمایش مشهور رادیویی اورسون ولز بر اساس کتاب جنگ دنیاهای اچ.جی.ولز که اورسون ولز در نقش خبرنگاری با جدیت صحنه‌ی حمله‌ی مریخی‌ها را تعریف کرده و چند شهر آمریکا را در هراس فرو برد از نمونه هوکس‌های رادیویی در قرن گذشته هستند. دروغ‌های آوریل و دروغ‌های نوروزی را نیز با این که لو رفته‌اند اگر ماهرانه و باورپذیر طراحی شوند شاید بتوان در زمره‌ی هوکس‌ها قرار داد مانند شوخی نوروزی روزنامه شرق در مورد کج شدن برج میلاد.
معمولاً لینک یک خبر یا تصویری خاص به نسبت اهمیت خبری آن یا منافع برای توزیع‌کننده آن، از درجات خاصی از توجه برخوردار است. بسیاری از افراد نیز اخبار و برنامه‌های تلویزیونی را بیش از هر رسانه‌ی دیگر باور می‌کنند و بعضی افراد نیز اینترنت را با همان قیاس روانی و ذهنی نوعی «تلویزیون» می‌پندارند و در نتیجه باور اخبار و عکس‌های هوکس که معمولاً به صورت حرفه‌ای تهیه می‌شود برای آنان ساده‌تر می‌شود. 
در این زمینه صدها مورد ریز و درشت را می‌توان مثال زد که به دلیل رویکردهای رنگارنگ سیاسی در اکثر رسانه‌های ایرانی، پیش از این که جنبه‌ی هوکسی و تفریحی داشته باشند سرچشمه گرفته از شایعه و یا منافع خاص سیاسی هستند. شاید به آنها بتوان نام «ترفندهای هدفمند» نام نهاد.
در رسانه‌های دیگر این به ندرت اتفاق می‌افتد نظیر شوخی فردی که خبر دستگیری کیانوش استقرارزاده در روستای برره توسط ماموران جمهوری اسلامی را تلفنی به مجریان برخی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی گفته بود و مدتی موجب مزاح شده بود یا خبر غیرواقعی حل معماهای اینشتاین توسط دختری ایرانی که ابتدا توسط تلویزیون ایران و بعد در رسانه‌های دیگر منعکس شد و مثال‌هایی از این قبیل. اما در اینترنت این موضوع به دلیل تراکم اطلاعات و نیز مسائل خاص فنی و تکنیکی نظیر استفاده از جلوه‌های فتوشاپ و نرم‌افزارهای گرافیکی بیشتر اتفاق می‌افتد و شاید به دلیل توسعه‌نیافتگی اینترنت در ایران مقداری برای عامه باورپذیرتر باشد.
اهمیت شناخت عکس‌ها و پیام‌های فریب‌‌آمیز این است که مدیران رسانه‌ها و سایت‌های خبری به علت آسیب‌پذیری در این مورد و گسترش سریع شایعات اینترنتی به دلیل ذات تکنولوژیکی آن، پیش از هر چیز از صحت و سقم رویدادها و عکس‌ها کاملاً اطمینان حاصل کنند و اعتبار و اصالت اخبار خود را با دقت بیشتری کنترل کرده و بر خروجی مطالب خود نظارت دقیق‌تری داشته باشند. به همین لحاظ و بر اساس تجارب به دست آمده شاید لازم باشد یک مدیر یا مسؤول خبر یک سایت خبری علاوه بر قواعد خبرنویسی و نگارش و معلومات عمومی بالا در زمینه‌های متعدد و سایر رشته‌های مرتبط با رسانه، با نرم‌افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ و افکت‌ها و فیلترها و با انواع فونت‌ها و سیاق‌های آن و دیگر مسائل فنی وب و کامپیوتر به خوبی آشنا باشد.
این تنها نمونه‌هایی از هوکس‌هاست که در مدت‌های اخیر در سایت‌های مختلف منعکس شده است و منشاء آنها اینترنت است و نه رسانه‌های دیگر. لینک تمام اخبار و منابع در این زمینه موجود است که هر کدام از چه منبعی آمده و یا کدام سایت خبری آن را درج کرده که بسیاری از کاربران ثابت اینترنتی می‌دانند. شاید برای وبلاگ‌ها و سایت‌های شخصی این خطاها اهمیتی نداشته باشد اما برای رسانه‌های خبری و سایت‌ خبرگزاری‌ها نوعی آسیب و تهدید به شمار می‌آید:

صیغه شیرین‌ترین لذت!
در تاریخ 29 فروردین امسال عده‌ای از زنان محجبه در اعتراض به بدحجابی در مقابل مجلس تجمع کردند. خبرگزاری مهر عکس هایی از این تجمع و حواشی آن تهیه کرد. متن تصویر پلاکارد یکی از این عکس‌ها دستکاری شده و به این جمله تغییر یافت: «صیغه شیرین‌ترین لذتی است که نصیب زن مسلمان می‌شود»! و به فاصله کمتر از چند روز در صدها سایت و وبلاگ منتشر شد. بسیاری آن را در سایت و وبلاگ خود به کار برده و تفسیرهای متعدد مذهبی و سیاسی نیز از آن ارائه دادند. تا جایی که حتی سعید ابوطالب نماینده تهران نیز جوگیر شده و در مجلس در مورد آن عکس جنجال به پا کرد! هنوز در برخی کلیپ‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان این تصویر تحریف‌شده را به عنوان عکسی مستند از رویدادهای ایران به کار می‌برند.
کاربرانی که با یک نرم‌افزار خوشنویسی نظیر چلیپا یا کلک کار کرده باشند یا حداقل قواعد خوشنویسی را بدانند در اولین نگاه و به سادگی متوجه جعل ناشیانه‌ی نوشته می‌شوند. مخصوصاً چلیپا و نامه‌نگار و بسیاری نرم‌افزارهای خوشنویسی دیگر که فاصله‌گذاری نامناسب نقطه‌های آن به خوبی مشهود است.

■ پاسارگاد زیر آب رفت
با انعکاس خبر عملیات ساخت سد سیوند در منطقه تنگه‌بلاغی و نزدیک بناهای تاریخی استان فارس و نزدیک شدن زمان آبگیری آن، موضع‌گیری‌های بسیاری از سوی معترضین در سایت‌ها و شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای انجام پذیرفت و تومارهای بسیاری نیز در اعتراض به این عمل نوشته شد. در روزهای اخیر رندی تصاویر دستکاری شده‌ی فوق را با ذکر این خبر که پاسارگاد و مقبره کوروش زیر آب رفته است در اینترنت منتشر نمود که ادامه‌ی ماجرا را می‌توان حدس زد! در این خبر که توسط گروهی اینترنتی با عنوان ایران عشق تکثیر شده آمده است:
«اکنون خبری داریم که دل هر ایرانی عاشق و وطن دوستی را خشمگین و برافروخته می‌سازد! چندی پیش سد سیوند در حال آبگیری بود که با این کار پاسارگاد، آرامگاه کوروش کبیر، این بزرگ‌مرد آریایی به زیر آب می‌رود. و اکنون این اتفاق افتاده است. سد آبگیری شده و آرامگاه کوروش کبیر و بخش بزرگی از پاسارگاد در حال فرو رفتن به زیر آب است».

منبع اصلی عکس‌ها
توضیح این که سد سیوند تا این لحظه هنوز به مرحله‌ی آبگیری نرسیده است! هر دو یعنی هم متن و هم عکس‌ها در این خبر فریب‌آمیز هستند.

■ مسخ دختر هلندی
قضیه‌ی مسخ دختر هلندی به دلیل اهانت به قرآن‌خوانی مادرش، از مشهورترین هوکس‌های مذهبی در اینترنت ایرانی است که در سال گذشته اتفاق افتاد. تصویر واقعی مربوط به مجسمه‌ای ساخته پاتریشیا پیچی‌نینی و از جنس سیلیکون و کائوچو و طرحی ژنتیکی در مورد تکامل حیوانات است که در نمایشگاه آثار وی به نمایش درآمده و از آن عکس گرفته شده است. یک سایت سرگرمی ترکی آن را نقل کرده و خبرگزاری آفتاب که بعداً صحت این خبر را رد کرد، آن را با تیتر «مسخ به خاطر توهین به قرآن» منعکس و به زودی در صدها سایت و نشریات مختلف تکثیر شده و حتی به تعداد زیاد از آن فتوکپی و تصویر تهیه و در محافل و شهرهای مذهبی توزیع شد.
خود عکس اصیل بوده و هیچ گونه دستکاری در آن رخ نداده است. این خبر ضمیمه‌ی آن است که موجب ایجاد این ذهنیت و باور شده است.

■ کج شدن برج میلاد
اگر چه این قضیه‌ی برج میلاد در آستانه نوروز 74 منشاء مطبوعاتی دارد اما در اینترنت نیز به دلیل انعکاس آن در سایت روزنامه شرق در همان ساعت‌های اولیه به ویژه از سوی برخی سایت‌ها و وبلاگ‌های خارج از کشور که از قضیه‌ی شوخی نوروزی شرق اطلاع نداشتند و به محتوای طنزآمیز آن دقت نکرده بودند با واکنش‌های بعضاً تند سیاسی علیه بی‌کفایتی مسؤولین نظام ایران مواجه شد! چون چند روزی نیز به نوروز مانده بود، این شبهه برای افراد بیشتر به وجود می‌آمد که خبر واقعی است. اتکای مطلق به اینترنت و در واقع روزنه‌ی شیشه‌ای مانیتور به عنوان تنها منبع خبرگیری نیز از آسیب‌های جدی یک رسانه به شمار می‌رود.

                                                               ادامه دارد.............



مصطفی خسرو ابادی ::: جمعه 85/6/31::: ساعت 12:22 عصر


چه خدا نزدیک است
 لب درگاه عبودیت توست
 به کناری بزن این ، پرده حجب
 همنوا شو ، تو با زمزمه سبز حیات
 به زلالیت چشمان بهاری که گریست
 او همین نزدیکی است ، عطر او در تن باغ ، نور او در مهتاب
 به نم آه و هموایی دست
 تاری پنجره بگرفته ، نگاهش کردم
 باغ آرام و هوایی دلچسب
 ذهن نمناک درخت ، بوی باران می داد
 جیرجیرک ، در باغ ، آخرین شعر خودش را می خواند
 حسن یوسف آرام ، سوزنی از گل سرخ قرض گرفت
 پشت پیراهن برگش را دوخت
 کفشدوزک به لب غنچه سرخ ، بوسه ای زد و گریخت
 ماهی کوچک حوض ، خواب دریایی خود را می گفت
 و همه ماهی ها ، باله جنبان گفتند :
 خواب خوبی ست ، خدا خیر کند
 شیشه عطر بهار ، لب دیوار شکست
  و هوا ، پر شد از بوی خدا
  لب پاشویه نشستم ،چه زلال است این آب
  ماه در حوض ، خودش را می شست
  دست در حوض زدم
  ماه شرمنده ، خجل ، پیچ و تابی به خودش داد و گریخت
  نردبان گفت به مهتاب : آسمان را تو بیاور تا بام
  بام تا صحن حیاتش ، با من
  غبطه خوردم به درخت
  غبطه خوردم به گل اطلسی کنج حیات
  گل شیپوری ، سر به گوش گل کوکب می گفت :
  صبحدم وقت نماز ، من صدایت کردم
  خواب اگر می ماندی ، صبح در باغ ، خجل میگشتی
 قاصدک ، شاد و سبکبال و رها ، نامه سوسن و سنبل را داد
 سرو ، با طمانینه وضو کامل کرد ، رفت سروقت نماز
 پیچک گوشه باغ ، چون که بازوش دگر تاب نداشت ،
 دست بر خاک تیمم می  کرد
 جیرجیرک از دور ، آخرین مصرع شعرش را خواند
 همهمه در دل باغ
 بلبل از شاخه به آواز بخواند :
 سرو قامت بسته است ، وقت تنگ است ، شتاب
 همه قامت بستند ، باغ می رفت ملاقات خدا
 جیرجیرک ، شنل سبزخودش را بتکاند ، ماند در آخر صف
 باغ پر بود ز تسبیح خدا
 من خجل از همه غفلت خویش
 دست و پایم گم شد ، نرسیدم به نماز
 گل میمون خندید و گل مریم هم
 سرو در بین رکوع ، آنقدر ماند که شبنم برسد
 من که یک عمر به دنبال خدا می گشتم
 امشب این گوشه باغ ، او صدایم میکرد
 من چه اندازه دلم بیدار است
من خدا را دیدم
پشت آن کوکب سرخ ، لای آن بوته رز
قامت سرو بلند ، برق آن پولک ماهی در آب
عطر آن یاس سپید ، نور آن ماه قشنگ
خنک آبی آب ، روی آرامش خواب گل یخ
چه خدایی دارم ، چه به من نزدیک است
این نهانخانه ذکر ، پر شد از آیت او
من ، پر از شوق خدا
گل آلاله به آرامی گفت :
چشم اگر باز کنی همه جا خواهی دید ، او همین نزدیکی است
پشت هر بارش باران بهار
بعد هر قوس و قزح
لای هر پیچ اقاقی ، در باغ
پشت راز گل سرخ ، مهر آن مهر گیاه
هر اناری به درخت ، گره مشت خداست
مشت او باز کنید
دانه سرخ انار ، همه تسبیح خدا
باغ ، لوح زیبای وجود
هر درخت ، سوره ای از هستی
برگ هایش همه آیات خدا
آیه ای سبز تر از این دیدی ؟
تو به یک شبنم اگر خیره شوی ، طپش ابر بهاری پیداست
گوش اگر باز کنی ، سر گلدسته کاچ
بلبل از شوق ، اذان می گوید
تو مناجات شب زنجره را می شنوی
خاک این باغ ، پس از موسم سرما ، هر سال
پر شد از ذکر معاد
بوم نقاشی به این زیبایی ؟
و خدا قلم خلقت خود ، برد به رنگ
رنگ سبزی برداشت سرو و شمشاد و صنوبر و کمی بوته شبدر پایین
و سپس ، سرخی آن گل و پرهای شقایق و کمی لاله ناب
آبی آب و دم بلبل و شب بو و کنارش سنبل
زرد بر بال قناری و رز و گندم پاک
این همه جلوه هستی ، از کیست ؟
یاس از آن دور صدا کرد ، خدا
گل سرخ خوش بو ، غنچه کوچک خود را ، به بغل سخت فشرد
غنچه کوچک مینای صبور ، چشمکی زد به ستاره و شکفت
گل محبوبه شب ، عطر خود را زد و یک گوشه نشست
دل باغ ، هوس باران داشت
قطره ای ریخت به پاشویه حوض
و نسیم ، آمد آن را برداشت ، برد تا خانه ابر
آب پاشویه ، پیامی می برد
تا که آن ابر سپید ، دل خود را بتکاند فردا
ناودان زمزمه کرد ، بارش ابر صفایی دارد
صبح فردا دل من ، میزبان طپش جاری آب
حلزونی کوچک ، بی خبر از همه جا ،
قامت خسته خود را ، تنها ، پشت یک برگ درخت تماشا می کرد
چه حیاتی جاری است ، در تن زنده باغ
روح من ، پر ادراک خداست
گل نیلوفر گفت ، همه جا آیت اوست
دیدنش آسان است ، سخت آن است ، نبینی او را
شب که از نیمه گذشت
من و شب بو و گل یاس و همه ماهی ها
به جماعت ، چه نمازی خواندیم



هادی جاموسی ::: سه شنبه 85/6/28::: ساعت 3:5 عصر


...بسم الله الرحمن الرحیم...

 

 با سلام خدمت دوستان ولایتی

ان شاءالله ، به امید خدا از این به بعد هر هفته با یکی از اعضای طرح یک مصاحبه کوتاه و خودمانی انجام خواهیم داد تا خوانندگان وبلاگ از زبان خود اعضای طرح بیشتر با فعالیتهای طرح آشنا شوند . نکته طنز این مصاحبه ها هم کاریکاتوری است  که از مصاحبه شونده قرار می دهیم . اولین مصاحبه را با هادی جاموسی انجام دادیم . با هم می خوانیم .

 

-         چند سال است که در این طرح عضو هستید؟

مدت ا سال است ولی مدت 3 سال در طرح پیروان فهمیده عضویت داشتم.

 

-         قبلا هم در برنامه های دیگر مسجد فعالیّت داشتید؟

بله ، در برنامه های بسیج مسجد هم حضور داشته ام.

 

-         در مدتی که در پیروان ولایت هستید از کدام برنامه یا اردوی طرح بیشتر لذت بردید؟

از برنامه مسابقات دوره ای طرح نسبتا خوشم آمد و از اردوی نیاک مازندران در تیرماه سال پیش نیز خوشم آمد.

 

-         آیا طرح در وضعیت درسی شما تاثیری داشت؟ مثبت یا منفی؟

طرح در درس تاثیر کمی داشت . البته نمی شود گفت منفی یا مثبت ولی خوبی طرح در این بود که در ایام امتحانات مدت جلسه هفتگی کاهش می یافت.

 

-         در کدام مدرسه درس می خوانید؟ وضعیت درسی یتان چطور است ؟

در مدرسه نمونه دولتی صنیعی فر . معدل ترم آخرم 19 شد ولی خودم راضی نبودم.

 

هادی جاموسی قبل و بعد از کاریکاتور شدن !!!

 

 

 

 

-         اوقات فراغتتان را چطور می گذرانید؟ به چه ورزشی علاقه دارید؟

بیشتر با کامپیوتر کار می کنم ، به مطالعه کتاب های مربوط به شیمی نیز علاقه دارم و قسمتی از تابستان را به ورزش اختصاص داده ام.

من بیشتر به ورزش تکواندو(کمربند مشکی) و کیک بوکسینگ(دان یک) و پینگ پنگ علاقه دارم که این ورزش ها را در کانون فرهنگی ورزشی مسجد بعثت افسریه فرا گرفته ام.

 

-         اگر بخواهید طرح پیروان ولایت را در یک جمله توصیف کنید چه می گویید؟

گروهی از نوجوانان هستند که دور یکدیگر در محیطی فرهنگی جمع شده اند و مهمترین ویژگی آنها می توان به هماهنگی و اتحاد آنها اشاره کرد .

 

-         به نظر شما مهمترین معضل و مشکل کنونی نوجوانان و جوانان کشور ما چیست؟

به نظر من مهمترین مشکل نبودن راهنمایی خوب برای هدایت نوجوانان و جوانان به راه درست است زیرا تا راهنا نباشد راه پیدا نمی شود.

 

-         اگر شما یک مسئول مرتبط با مسائل و مشکلات همسالان خود در کشور بودید ، چه اقدامی برایشان انجام می دادید؟

محیط هایی را برای دور هم جمع شدن جوانان بوجود می آوردم و امکان بروز استعداد ها را به آنها می دادم زیرا در جوانان این زمانه استعداد های زیاد و بروز نشده وجود دارد.

 

-         به نظر شما جای چه برنامه ای در طرح پیروان ولایت خالی است؟

دعوت از بزرگان این کشور – دعوت از پدرانی که در جنگ تحمیلی فرزندان خود را از دست داده اند- و اردو های بیشتر.



سعید پورذکریا ::: دوشنبه 85/6/20::: ساعت 12:52 عصر


نام و نام خانوادگی: سیدحمیدرضا میردهقان

چند سال هست که در این طرح عضو هستید؟

یک سال

قبلآ هم در برنامه های مسجد شرکت داشتید؟

بله دارالقرآن

در مدتی که در پیروان ولایت هستید از کدام برنامه یا اردوی طرح شده لذت بردید؟

پنجم آذر برنامه ی تفریحی و ورزشی (فوتبال (زمین چمن) و استخر) (گفتن زمین چمنو حتمأ بنویس)

آیا طرح در وضعیت درسی شما تأثیری داشته؟مثبت یا منفی؟ 

نه تأثیری نداشت

در کدام مدرسه درس می خوانید؟وضعیت درسیتان چطور است؟ 

شهید یاسینی      معدل:18 

اوقات فراقتتان را چطور می گذرانید؟به چه ورزشی علاقه دارید؟

دارلقرآن و فوتبال  (فوتبالشم همچین خوبم نیست)

اگر بخواهید پیروان ولایت را در یک جمله توصیف کنید چه می گویید؟

خوب است

به نظر شما مهمترین مشکل و معضل کنونی نوجوانان و جوانان کشور ما چیست؟

کمبود امکانات فرهنگی و اقتصادی

اگر شما یک مسئول مرتبط با مسائل و مشکلات همسالان خود در کشور بودید، چه اقدامی می کردید؟

مشکلات آ نها را مورد بررسی قرار می دادم

به نظر شما جای چه برنامه ای در طرح خالی است؟

ورزشی



سعید پورذکریا ::: دوشنبه 85/6/20::: ساعت 12:40 عصر


ضرر قلیان شدیدتر از ضرر سیگار است

یک متخصص قلب و عروق اعلام کرد: مصرف قلیان و پیپ هیچ تفاوتى با مصرف سیگار ندارد، بلکه علاوه بر مضرات سیگار، زیان هاى خاص خودش را نیز دارد. دکتر هاشم کازرانى در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: به عنوان مثال سرطان زبان در افرادى که به مقدار فراوان پیپ مى کشند، ثابت شده است.

وى در خصوص توتون هاى میوه اى نیز گفت: در توتون هاى میوه اى مواد معطرى افزوده مى شود که شناخته شده نیست و این مواد ممکن است در آینده مسائل خاص خودش را داشته باشد. این متخصص با بیان اینکه هر نوع ماده مخدرى که منشاء آن تنباکو باشد براى بدن زیان آور است، گفت: موادى که بر اثر دود حاصل از تنباکو به داخل بدن منتقل مى شود، باعث بیمارى هاى قلبى - عروقى مى شوند. کازرانى در پایان خاطرنشان کرد: به این دلیل که سیگار سهل الوصول تر بوده و فرد در طول روز و در هر شرایط و مکانى مى تواند سیگار بکشد، آثار آن مشخص تر است.

    



واحد ترویج پیروان ولایت ::: سه شنبه 85/6/14::: ساعت 6:37 عصر


آفای صفری مقدمه را این گونه آغاز کرد :یکی از ضعفهای ما ازمتدینی عدم تحقیق در مبانی است که به انها معتقد هستیم مثلا اگر ما کتاب حماسه حسینی را مطالعه کنیم  به این درک ومفهوم  می رسیم که ما از روی نادانی و جهلمان چه ضرر و زیانی بر مکتب خودمان آوردیم   مثلا ما دربحث عاشورا بجای آنکه  اصل پیام عاشورا را به  مردم بشناسانیم بعضی از مداحان  بیشتر به روضه می پردازند واین عمل ما را به ضعف  در اعتقادات نزدیک می کند.

سؤال یکی اعضای طرح چنین بود: منظور از اینکه ما نشسته ایم و فقط نگاه می کنیم چیست؟

یکی از ضعفها جامعه ی درون خودمان است باید امر به معروف کرد ولی ابتدا باید درون خودمان را درست کنیم تا بتوانیم دیگران را جذب کنیم. دراین دوره بسیج باید کار فرهنگی وسیاسی کند وبه صورت مسائل روز باشد. مؤمن باید به فضای اطراف خود حرص بخورد وبه دنبال راه کار باشد و ما باید از این اصل تبعیت کنیم مثلا خاطره ای از شهید علم الهدی ایشان درحالی که در کلاس بودند به یکی از شا گردان خود میگوید ازروی کتاب نهج البلاغه بخوان ولی شاگرد  نمی تواند بخواند شهید به بیرون میرود وگریه می کند ودانشجویان ازاو مپرسند که چراگریه می کنبد و ایشان درپاسخ می گویند چرا ما در خواندن نهج البلاغه این قدر ضعف داریم .

سؤال اخر :برای پیدا کردن نمازی که به انسان لذت بدهد چه کار باید کرد ؟

باید از حرام ها دوری کنیم و از انجام دادن آنها پرهیز کنیم ما همان قدر که حرام ها را از خودمان پاک کردیم بیشتر در نماز لذت می بریم سعی کنیم که نمازهایمان اول وقت باشد و باید در نماز فکر کنیم. 

                                                                                                              

میثم سرو حسینی ::: سه شنبه 85/6/14::: ساعت 5:53 عصر


دیروز ..... امروز


دیروز الو!الو ! یا حسین . آنجا جبهه است ؟؟؟


امروز شماره مورد نظر در دسترس نمی باشد the mobile set is off .عشق بی پاسخ


دیروز خدا همراهمان بود


امروز تلفن همراه ...


دیروز پلاک ها آدرسی از بهشت ..


امروز همه آدرس ها گم .


دیروز زنده باد بسیجی ، بی حجاب محتاج نگاه دیگران است


امروز ، نگاه زاده علاقه است ، حجاب کیلو چند ؟؟


دیروز ، آهنگران / شجریان ، صدای خاطره ها


امروز ، جونیفر لوپز ، انریکو ، شکیلا


دیروز، آب و آیینه و قرآن ، خدانگهدار.


امروز ، گود نایت ، بای بای


دیروز جبهه ، جنگ ، کربلا


امروز، بزن به سیم آخر ، دیوونه شو مثله ما


دیروز کربلای 1 ، کربلای 2 ، کربلای 3


امروز 50 میلیارد باد هوا ، خیالی نیست


دیروز ماشین اداره ، بیت المال


امروز ماشین اداره ، مال البیت


دیروز ، پای مصنوعی ، دستان نا مرئی


امروز ، اعتیاد ، هپاتیت ،HIV


دیروز ، نه شرقی نه غربی ...


امروز ، تئوری قرص های اکستازی


دیروز سلام بر چشمان شیشه ای


امروز یک میلیون جراحی بینی ، لنزهای رنگی


دیروز آژیر قرمز ، اضطراب های زرد ، انتظار های سپید


امروز ، عشق هایی کز پی رنگی بود.... .


دیروز سفر به چزابه ، از کرخه تا راین ، بوی پیراهن یوسف


امروز " توکیو بدون توقف "


دیروز ، انبوه جانبازان شیمیایی


امروز ، رادیو فردا ، موج BBC


دیروز، غروب جمعه انتظار ..


امروز ، غروب شد باز خیالت به سرم زد


دیروز ، وضعیت زرد ، آژیر قرمز ، خطر


امروز ، کمر بند های لاغری بی خطر


دیروز ، عشق ، ایثار ، فداکاری


امروز ، بی خیال بابا بیا پارتی


دیروز، نخل های افسرده ، زیتون های کال


امروز ،CD جشن جدید استقلال


و امروز هنوز نسیم لبخند های بسیجی ما را به فردا امیدوار کرده

 

www.empire.parsiblog.com


 




هادی جاموسی ::: جمعه 85/6/10::: ساعت 11:15 صبح


به نام خدا

طرح پیروان ولایت

به مناسبت

ایام ولادت با سعادت سرداران کربلا

امام حسین (ع) ، حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع)

جشن با شکوهی برگزار می کند :

 

زمان : دوشنبه 6/6/85 - از ساعت 8 شب

مکان : افسریه - بین 15 متری 2و3 - خیابان 10 - منزل برادر فسنقری

سخنران : برادر صفری

با مداحی مداحان اهل بیت (علیهم السلام)

 



واحد ترویج پیروان ولایت ::: یکشنبه 85/6/5::: ساعت 12:31 عصر




هادی جاموسی ::: سه شنبه 85/5/24::: ساعت 2:54 عصر




هادی جاموسی ::: یکشنبه 85/5/22::: ساعت 1:0 صبح

   1   2   3   4   5      >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 0
کل بازدید :93849
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : واحد ترویج پیروان ولایت[144]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول کانون (@)[14]

اکبر محرابی[4]
مرتضی ذادق آبادی[10]
مجتبی سخایی[30]
پیمان صفری[0]
امیر حسین حیات[0]
هادی جاموسی[21]
میثم سرو حسینی[34]
سعید احدزاده[0]
معاونت طرح (@)[6]

مصطفی خسرو ابادی[22]
مجید عزیزی نژا[0]
وحید مظاهری[2]
سعید پورذکریا[16]
بابک احمدی[0]
احسان ثبوتی[2]

 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<