سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده، دانشمند نباشد مگر آنکه بر بالاتر ازخود حسد نورزد و فروتر از خود را خوار نشمرد [امام باقر علیه السلام]

وبلاگ بر و بچه های پیروان ولایت


آقای صفری در جلسه این هفته پیروان ولایت (یکشنبه 24/2/85) به سوال چند تن از اعضاء چنین پاسخ داد .

سوال اول چرا دکتر و مهندس در خبرگان رهبری نداریم ؟ در جواب به سوال فرمودند:اولا در شرایط حکومتی از حضرت صادق در حدیث عمر بن حنضله حضرت فرمود:کسی حق حاکمیت دارد که فقیه باشد کارشناس حدیث باشد حکومت به فقها منصوب می شود چون کارشناس دین هستند  چرا که دین اسالم دین خاتم است  دینی که تمام نیاز های بشری را می کند یا به صورت احکام اولیه یا احکام ثانویه احکام اولیه: احکامی که اسلام مشخص کرده مانند نمز صبح دو رکعت است و این احکام تغیر نمیکند و قبل تغییر نیست  احکام ثانویه:قاعده را دست فقیه میدهد که اگر پیغمبر نیست فقیه دستور میدهد فقیه طبق احادیث معصوم کار میکند

سوال بعدی اگر چیزی در خیابان پیداد کردیم چه حکمی دارد ؟ 1) سعی کنیم آن را بر نداریم 2) باید به مدت یک سال علام کنیم که گمشده  3) به مدت یک سال صبر کنیم  4) بعد صدقه ان را میدهیم .

چند کتاب در مورد شیعه جعفری به معرفی کنید ؟  1) دو مکتب در اسلام 2) نقش معصومین در احیای دین هر دو کتاب (1و2) نوشته علامه مرتضی عسگری 3 )  نقش عایشه در تاریخ اسلام  4) خدمات متقابل ایران و اسلام 5) حجاب هردو  کتاب (4و5)  نوشته نوشته شهید مطهری

امسال که بنام سال پیغمبر است چه کار باید انجام بدهیم ؟ نباید از جنبه ظاهری به آن نگاه کرد و کلیشه ای کرد بلکه باید معنا و مفهوم آن توجه کنیم مانند :شناخت کاملتر اسلام .

سوال آخر : نیروی طی الارض چگونه دز انسان پدید میاید ؟ رسیدن به مقامات از راه حلال و حرام ممکن است مثلا مرتاض هایی که پرواز میکنند  منظور انجام دادن دستورات دین اسلام است وقتی این دستورات و واجبات و ترک حرام را انجام دهیم خود به خود به طی الارض هم میرسیم.

 



میثم سرو حسینی ::: چهارشنبه 85/2/27::: ساعت 11:15 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 56
کل بازدید :94275
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : واحد ترویج پیروان ولایت[144]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول کانون (@)[14]

اکبر محرابی[4]
مرتضی ذادق آبادی[10]
مجتبی سخایی[30]
پیمان صفری[0]
امیر حسین حیات[0]
هادی جاموسی[21]
میثم سرو حسینی[34]
سعید احدزاده[0]
معاونت طرح (@)[6]

مصطفی خسرو ابادی[22]
مجید عزیزی نژا[0]
وحید مظاهری[2]
سعید پورذکریا[16]
بابک احمدی[0]
احسان ثبوتی[2]

 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<